kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

سرکوب شورش زندانیان بیرمنگام

منابع انگلیسی روز شنبه گزارش دادند: نیروهای ضدشورش پلیس پس از 12 ساعت موفق شدند ضمن کنترل اغتشاش زندانی‌ها در زندان بیرمنگام که دستکم سه زخمی برجای گذاشته است، آرامش را به این زندان بزرگ بازگردانند.



به گزارش ایرنا، این منابع عنوان کردند که بیش از 600 زندانی زندان بیرمنگام که دارای 1450 زندانی مرد است و از جمله بزرگترین زندان‌های انگلیس به شمار می‌آید، در این شورش گسترده مشارکت داشته‌اند.
زندانیان در جریان این شورش که گفته می‌شود، بدترین شورش طی 25 سال اخیر در زندان‌های انگلیس بوده است، ضمن آتش زدن وسایل شخصی و خرد کردن اشیای داخل بندها، لباس‌های نگهبان‌ها را از تن‌شان درآوردند و با این لباس‌ها عکس انداختند و در فضای مجازی منتشر کردند.
به گفته شبکه اسکای نیوز، شورش زندانیان متعاقب اعتراض‌شان به ندادن اجازه به آن‌ها از سوی مقامات زندان، برای دیدن تلویزیون و نیز رفتن به باشگاه ورزشی شروع شد. برخی نیز به کیفیت غذای زندان و نبود آب گرم برای حمام اعتراض کرده بودند.
شبکه اسکای‌نیوز افزود: یک مسئول این زندان تایید کرده است که این حرکت اعتراضی زندانیان از ساعت 9 صبح روز جمعه از یک بخش زندان شروع و با به دست آوردن کلیدی‌های زندان، دامنه آن به‌ سرعت به سایر بخش‌های کشیده شد.
بنا به این گزارش، زندانیان شورشی با تهدید یک افسر پلیس و تصاحب کلیدهای او بخش‌هایی از این زندان از جمله یک فروشگاه تجهیزات ورزشی و امنیتی را تحت کنترل خود درآوردند.
طبق گزارش رسانه‌ها، هم‌اکنون تعداد زیادی از نیروهای پلیس در محل این زندان مستقر شده‌اند.
حدود یک ماه پیش نیز  زندانی واقع در بخش شرقی شهر «بدفورد» انگلیس شاهد شورش 200 زندانی بود.
گفتنی است، امنیت این زندان را یک شرکت خصوصی امنیتی انگلیس برعهده دارد.