kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

کوتاه از سراسر جهان



انگلیس
ایرنا: کارکنان 18 فرودگاه انگلیس از جمله فرودگاه‌های مهم «هیترو» و «گاتویک» در لندن و نیز خلبانان شرکت هواپیمایی «ویرجین آتلانتیک» روز جمعه اعلام کردند در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان در آستانه تعطیلات سال نو مسیحی، دست از کار خواهند کشید. اعتصاب کارکنان 18 فرودگاه انگلیس که می‌تواند مسافرت‌های سال نو مسیحی را کاملا به هم بریزد، آخرین راه برای این کارکنان برای رسیدن به خواسته‌های صنفی‌شان است.
روسیه
تلگراف: هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته: پوتین به خاطر خصومت شخصی دستور دخالت هکرها در انتخابات آمریکا را صادر کرد. به گفته کلینتون: پوتین علنا من را به خاطر نشان دادن خشم خود مورد سرزنش قرار داد و ما شاهد آن چیزی بودیم که او در این انتخابات انجام داد. پلیس فدرال آمریکا روز جمعه نتایج تحقیقات سازمان جاسوسی این کشور ( سیا) درباره مداخله روسیه در روند انتخابات آمریکا را تایید کرد. روسیه این اتهام را رد کرده است.
عراق
فارس: ژنرال «فاضل برواری» فرمانده نیروهای ویژه عراق گفته محل اختفای «ابوبکر البغدادی» سرکرده تروریست‌های داعش شناسایی شده است و آنها تحرکات او را زیر نظر دارند. وی این را هم گفته که «البغدادی در شهرک «البعجاج» در غرب موصل مخفی شده و بیشتر وقت خود را در زیر زمین می‌گذراند.»
اروپا
وال‌استریت‌ژورنال: ارتش آمریکا قصد دارد در اروپا و به ویژه هلند،‌تانک مستقر کند. هدف از این اقدام مقابله با اقدامات روسیه اعلام شده است. این اقدام از اوایل سال جدید میلادی صورت می‌گیرد و اوایل بهار، یگان‌هایی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم استقرار در کشورهای حوزه دریای بالتیک را آغاز خواهند کرد.
تونس
الیوم السابع: وزارت کشور تونس روز پنجشنبه از ترور یک خلبان مهندس به نام شاکر محمد الزواری در داخل خودروی خود مقابل منزلش در شهر ساحلی صفاقس با ضرب گلوله خبر داد. رسانه‌های داخلی تونس «موساد» را عامل این ترور می‌دانند. ترور «الزواری» به گمان همکاری وی با مقاومت فلسطین به ویژه حماس انجام شده است.
لهستان
ایسنا: معترضان لهستانی تمامی درهای پارلمان این کشور را بعد از اینکه احزاب اپوزیسیون، نمایندگان حزب قانون و عدالت را به تصویب بودجه سال آینده میلادی به صورت غیرقانونی متهم کردند، بستند. این اعتراضات که از سوی کمیته دفاع از دموکراسی این کشور برگزار شده به روند سیاست‌گذاری حزب حاکم این کشور اعتراض دارد.
عربستان
العالم: طالبان با رد ادعای شبکه سعودی العربیه در بیانیه‌ای اعلام کرده هیچکدام از اعضای این گروه برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران دعوت نشده‌ بودند. اخیرا شبکه سعودی العربیه در گزارشی ادعا کرده بود، برخی از «چهره‌های میانه‌رو طالبان» برای شرکت در این نشست دعوت شده‌اند.