kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

کشف 5 تن و 815 کیلوگرم مواد مخدر در 3 استان کشور

ماموران نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان طی چند عملیات جداگانه در استان‌های جنوبی و شرقی کشور موفق شدند 5 تن و 815 کیلوگرم مواد افیونی کشف کنند.

 

به گزارش خبرنگار کیهان از زاهدان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی ایرانشهر از فعالیت یک باند مواد مخدر آگاه شدند که با خودروهای وانت مواد افیونی را از مناطق مرزی به ارتفاعات ایرانشهر منتقل ‌کنند. سرتیپ حسین رحیمی افزود: ماموران اعضای این باند را که با دو دستگاه وانت در حال جابه‌جایی مواد مخدر بودند شناسایی کردند.
قاچاقچیان به محض ورود به کمین ماموران و مشاهده آنان به سمت ماموران تیراندازی کردند اما در اثر آتش پرحجم ماموران انتظامی یکی از خودروهای قاچاقچیان دچار آتش‌سوزی شد و آنان از منطقه درگیری متواری شدند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از دو خودروی قاچاقچیان مسلح، دو تن و 334 کیلو تریاک، 19 کیلو هروئین و دو قبضه سلاح کلاش، سه تیغه خشاب و مقادیر معتنابهی مهمات را کشف کردند.
رحیمی در ادامه از اجرای یک عملیات موفق پلیسی دیگر خبر داد و گفت: در این عملیات، ماموران انتظامی ایرانشهر دو قاچاقچی را که با استفاده از یک دستگاه کامیون در حال جابه‌جایی مواد مخدر بودند شناسایی و در ایستگاه بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آنان را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این کامیون 832 کیلوگرم هروئین کشف کردند. سرتیپ رحیمی اظهار داشت: ماموران مهرستان از جابه‌جایی مقدار زیادی مواد مخدر با استفاده از یک دستگاه تویوتا در منطقه سربند مطلع شدند که بلافاصله در مسیر عبور این خودرو مستقر شدند. وی گفت: ماموران تویوتا حامل مواد مخدر را که در منطقه رها شده بود شناسایی و در بازرسی از آن 450 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
همچنین به گزارش ایرنا از بندرعباس، فرمانده انتظامی هرمزگان نیز گفت: ماموران این فرماندهی با مشکوک شدن به یک دستگاه تانکر حامل سوخت در بندر خمیر آن را متوقف و در بازرسی از آن یک تن و 540 کیلوگرم تریاک خالص کشف کردند. سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: قاچاقچیان برای عبور دادن این محموله پیشنهاد 10 میلیارد ریال رشوه به رئيس ایستگاه کشف‌کننده دادند که وی این پیشنهاد را رد و سوداگران مرگ را دستگیر کرد. اداره کل اطلاعات استان بوشهر نیز اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند 650 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودرو پژو پارس کشف کنند.این محموله پس از بارگیری از شرق کشور از راه دریا به استان بوشهر منتقل شده و قرار بود به یکی از استان‌های کشور برای توزیع ارسال شود.در این ارتباط دو نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف و پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی این استان تحویل شده است.