kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
بررسی هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال و ادامه صدرنشینی پتروشیمی

عملکرد خوب کاشانی‌ها با شکست نایب قهرمان فصل قبل

در پایان هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال پتروشیمی صدرنشین لیگ باقی ماند و شهرداری اراک هم در رده دوم قرار گرفت.


هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال با دومین شکست دانشگاه‌آزاد و نفت آبادان همراه بود. در جریان دیدارهای این هفته می‌توان به عملکرد خوب کاشانی‌ها نیز اشاره کرد که با درخشش بازیکنان خارجی خود توانستند نایب قهرمان فصل قبل را مغلوب کنند و توانایی‌هایشان را نشان دهند.
در جریان مسابقات هفته هفتم نفت آبادان میزبان شهرداری کاشان بود که این مسابقه با نتیجه 84 بر 82 به سود مهمان تمام شد. در این مسابقه بوژان و کوکه‌کوویچ با 27 و 24 امتیاز نقش زیادی در برد تیمشان ایفا کردند. در طرف دیگر میدان نیز سعید داورپناه با 22 امتیاز و محمدرضا اکبری با 19 امتیاز عملکرد خوبی داشتند اما نتوانستند از شکست تیمشان جلوگیری کنند. البته آبادان در این دیدار برای نخستین بار بود که رایان ریچاردز را در اختیار داشت و تنها با یک بازیکن خارجی به مصاف حریفش رفت.
پتروشیمی هم که به گرگان رفته بود برابر شهرداری این شهر کار آسانی نداشت و با نتیجه 85 بر 81 به برتری رسید. جرالد رابینسون ستاره ماهشهری‌ها در این مسابقه بود که با 30 امتیاز نقش اول این پیروزی را ایفا کرد. در طرف دیگر میدان شهرداری گرگان هم عملکرد خوبی داشت و نشان داد با اضافه شدن خارجی‌هایش شرایط بسیار خوبی پیدا کرده است. تونسینیک با 36 امتیاز جزو بهترین بازیکنان هفته قرار گرفت.دیدار دانشگاه‌آزاد و شهرداری اراک هم حساس بود که در پایان اراکی‌ها توانستند مهمان خود را 78 بر 67 شکست دهند و به رده دوم جدول رده‌بندی برسند.در دیگر دیدارهای این هفته شهرداری تبریز 67 بر 60 نیروی زمینی را شکست داد که در این مسابقه عرفان نساج‌پور برای میزبان و ارسلان کاظمی برای نیروی زمینی عملکرد بسیار خوبی داشتند. آخرین مسابقه نیز بین شیمیدر و لوله آ.اس شیراز برگزار شد که تیم تهرانی با نتیجه 93 بر 63 برنده شد.
جدول رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال در پایان هفته هفتم به شرح زیر است:1- پتروشیمی بندر امام: 6 پیروزی، یک شکست، 13 امتیاز2- دانشگاه آزاد: 5 پیروزی، 2 شکست، 12 امتیاز3- پالایش نفت آبادان: 5 پیروزی، 2 شکست، 12 امتیاز4- شهرداری اراک: 5 پیروزی، 2 شکست، 12 امتیاز5- شهرداری تبریز: 4 پیروزی، 3 شکست، 11 امتیاز6- شهرداری کاشان: 3 پیروزی، 4 شکست، 10 امتیاز و...