kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
مدیرعامل یک شرکت کشتی‌سازی داخلی هشدار داد

بیکاری 5 هزار ایرانی در پی اقدام دولت برای خرید کشتی از کره

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با انتقاد از اقدام دولت در بی‌توجهی به تولید داخل و خرید 10 کشتی از کره، گفت: این اقدام به معنای بیکاری بیش از 5 هزار کارگر و خیانت به توانمندی‌های مدیریتی و کارگری کشور محسوب می‌شود.


به گزارش تسنیم، در یک برنامه تلویزیونی ابتدا رضا محمد علی بیگی، کارشناس سازمان کشتیرانی که به نمایندگی از این سازمان با این برنامه گفت‌وگو مي‌کرد در مورد علت سفارش به شرکت خارجی و عدم استفاده از توان داخلی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون با شرکتهای ایزوایکو، اروندان و صدرا قرارداد ساخت کشتی به امضا رسانده اما تنها دو فروند کشتی از کارخانه ایزوایکو تحویل گرفته، این در حالی‌است که بنگاه‌های تولیدکننده کشتی، توانایی در ساخت و طراحی ندارند.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در این باره اظهار کرد: در حالی که مجتمع کشتی‌سازی کشور در هرمزگان، با ظرفیت و توانمندی در بندرعباس وجود دارد ولی سفارش ساخت و تعمیر کشتی به خارجیان داده می‌شود، حمیدرضا رضاییان این اقدام به معنای بیکاری بیش از 5 هزار نفر کارگر و خیانت به توانمندی‌های مدیریتی و کارگری کشور محسوب می‌شود.
حمیدرضا رضاییان گفت: حتی اگر ساخت کشتی در داخل به کندی انجام شود کشتیرانی‌ها و بهره‌برداران حوزه دریا باید به صنایع داخلی سفارش بدهند.
روز گذشته شرکت صنایع سنگین هیوندا از سفارش خرید 10 کشتی به ارزش 700 میلیون دلار برای ایران خبر داد.