kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
قوه قضائیه باید به جرم‌ها رسیدگی کند

پورمختار: فسادهای فوتبال روشن و گزارش آن موجود است

رئیس پیشین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که بررسی‌های صورت گرفته در مجلس نهم وجود فساد در فوتبال را ثابت کرده است.



علی پورمختار که در مجلس نهم شورای اسلامی وظیفه ریاست کمیسیون اصل 90 را به عهده داشت و در پرونده فساد در فوتبال هم مدت‌ها تحقیق و بررسی انجام داد در خصوص این پرونده صحبت‌هایی انجام داده است که گزیده‌ای از صحبت های وی در ادامه می‌آید:
* به همه مسائل و فسادهای فوتبال در مجلس رسیدگی شد و گزارش آن را هم در مجلس قرائت کردیم. فسادهایی که صورت گرفته روشن و گزارش آن موجود است، اما چون این گزارش در اواخر مجلس نهم آماده شد فرصت نکردیم آن را برای رسیدگی به قوه قضائیه بفرستیم و اکنون باید این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شود.
* مسائلی که در این پرونده موجود است و این مسائل جرم محسوب می‌شود، باید به قوه قضائیه برود تا به آن رسیدگی کنند و برخی مسائل هم در گزارش به عنوان تخلف وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان باید با آنها برخورد کند. حالا ارجاع این پرونده به قوه قضائیه و وزارت ورزش و جوانان وظیفه کمیسیون اصل 90 است تا پس از جمع‌بندی پرونده به مرجع قضایی ارسال شود.
* بالاخره چیزی که ما دیدیم و مواردی که در مجلس قرائت شد، حاکی از وجود برخی مفاسد در فوتبال بود. این نظر مجلس بود که باید به آن رسیدگی شود. مستند گزارش فساد در فوتبال در کمیسیون اصل 90 بود که به جوانب مختلف آن در هفت و هشت بند رسیدگی شده است.
*درباره اینکه عنوان می‌شود برخی در تلاش هستند اسامی برخی خواص را از پرونده فساد در فوتبال خارج کنند باید بگویم حداقل کسی به من مراجعه نکرد و توصیه‌ای در این خصوص نداشت که این بحث مطرح نشود یا به آن رسیدگی نشود. شاید به من این موضوع گفته نشده باشد، اما به آقای شاه‌حسینی که مسئول مستقیم رسیدگی به پرونده بود مسائلی گفته‌اند.
* کمیسیون اصل 90 باید گزارش را به قوه قضائیه بفرستد. وظیفه شاه‌حسینی بود که در نهایت این پرونده را تنظیم و مستندات را آماده کند که پرونده به قوه قضائیه برود، اما این موضوع تاکنون در مجلس جدید پیگیری نشده است.