kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
خبرهای خوش از حلب

800 تروریست در سوریه اسیر شدند 13 هزار غیرنظامی نجات یافتند

در ادامه پیروزی‌های نظامیان سوریه و نیروهای مقاومت در شهر «حلب»، 728 تروریست مسلح دیگر تسلیم ارتش شدند و 13هزار غیرنظامی نیز توانستند از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها خارج شوند.


سرویس خارجی -

حلب در شرف آزادسازی کامل است و طبق آخرین گزارش‌ها، 97 درصد مناطق شرق حلب پاکسازی شده و تنها سه درصد این منطقه همچنان تحت اشغال است. به گزارش تسنیم، وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد، طی 24 ساعت گذشته 728 تروریست مسلح تسلیم نیروهای دولتی شده‌اند و 13 هزار و 346 غیرنظامی نیز توانستند از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها بگریزند.
در این مدت کوتاه مناطق دیگری نیز آزادسازی شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده نام مناطقی که به تازگی در حلب آزاد شده‌اند، «النزهه»، «الصالحین»، «الکلاسه»، «الفردوس»، «شیخ سعید» و «کرم الدعدع» است.
شماری از تروریست‌های شکست‌خورده اما به سمت مناطق «السکری»، «المشهد»، «العامری» و «الانصاری» گریخته‌اند. فروپاشی صفوف تروریست‌ها باعث شده آنها روحیه خود را از دست بدهند و به همین خاطر، احتمال می‌رود که طی امروز حلب کاملا تحت کنترل نیروهای دولتی و مقاومت درآید.
پیش از این نیز بیش از 1000 تروریست خود را تسلیم نیروهای دولتی کرده بودند.
تدمر
طی یکی دو روز گذشته اما، همزمان با درگیری‌های حلب، تدمر به شدت شاهد جنگ خونینی بین تکفیری‌ها و نیروهای دولتی بود. «طلال البرازی» استاندار «حمص» اعلام کرده، شهر تاریخی «تدمر» به اشغال داعش درآمده است. به گفته وی، شمار زیادی از تروریست‌ها از «رقه» و «دیرالزور» خود را به دیگر عناصر تروریستی در تدمر رسانده و توانستند این شهر را اشغال کنند. وی اما این را هم گفته که به زودی این شهر توسط ارتش سوریه آزاد خواهد شد.
یکشنبه گذشته پس از انتشار خبر آزادسازی تدمر، خبر رسید که داعش با 4000 تروریست قصد اشغال مجدد تدمر را داشت، اما شکست خورده است. نیروهای دولتی به کمک تیپ فاطمیون و جنگنده‌های روسی و سوری توانسته بودند این شهر را 2 ساعت پس از اشغال آزاد کنند اما با ورود این 4000 نیرو شهر مجددا سقوط کرده است.
جمعیت فعلی تدمر، کمتر از 15 درصد جمعیت واقعی آن است. همین تعداد نیز پس از اشغال داعش، از شهر گریخته و در اردوگاه‌های دولتی اسکان داده شده‌اند.
طبق آخرین گزارش‌ها درگیری‌های خونینی در این شهر در جریان است.
از استان حمص همچنین خبر رسیده، عناصر داعش در حال نزدیک شدن به فرودگاه نظامی «تیفور» در این استان هستند.
از «فوعه» و «کفریا» دو شهرک شیعه‌نشین و محاصره شده نیز خبر رسیده، نیروهای مردمی از این دو شهرک به مواضع عناصر تروریستی حمله کرده و توانسته‌اند سه تروریست چچنی را دستگیر کنند. این چچنی‌ها وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» بودند.
تروریست‌‌ها طی هفته گذشته دو شهرک فوعه و کفریا را با بیش از 40 موشک و گلوله خمپاره هدف قرار داده و بیش از 20 غیرنظامی از جمله شماری زن و کودک را شهید و بیش از 100 نفر دیگر را مجروح کرده‌اند.
سایر رویدادها
* «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، در جشن میلاد حضرت محمد(ص) در مسجد «عباد الرحمن» شهر دمشق شرکت کرد.
* یونیسف اعلام کرد، حدود 500 هزار کودک ساکن حلب به حمایت‌های روانی نیاز دارند.
* مسکو خبر توافق روسیه و آمریکا در مورد خروج شبه‌نظامیان (تروریست‌‌ها) از حلب را تکذیب کرد.
* هیئتی از معارضان سوری برای گفت‌وگو با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، راهی آمریکا شده‌اند.
* وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت، کنگره آمریکا طرحی را در مورد حمایت تسلیحاتی این کشور از تروریست‌های فعال در سوریه تصویب کرده است.