kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

رژیم آل‌خلیفه حکم 9 سال زندان شیخ علی سلمان را تأیید کرد

رژیم آل‌خلیفه طی حکمی، «شیخ علی سلمان» روحانی مبارز این کشور و رهبر بزرگترین جمعیت سیاسی بحرین را به 9 سال حبس قطعی محکوم کرد.


مسئولان قضایی حکومت  بحرین، رئیس ‌جمعیت الوفاق، بزرگترین جمعیت سیاسی مخالف این کشور را  دیروز به تحمل 9 سال حبس محکوم کردند. قرار بود روز یکشنبه هفته گذشته قاضی دادگاه حکم وی را قرائت کند اما دادگاه نظامی محاکمه وی را به 12 دسامبر (روز گذشته) موکول کرد.  المیادین در این باره اعلام کرد دادگاه تجدیدنظر بحرین روز گذشته در جلسه‌ای حکم حبس 9 ساله صادره علیه شیخ علی سلمان را تائید کرد. علی سلمان به اتهاماتی چون «تبلیغات علیه نظام حاکم»‌ و «تهدید به اعمال زور» و «مخالفت با قوانین» دستگیر شده بود..
پیش از این شیخ علی سلمان در جولای 2015 (تیر ماه 1394) به 4 سال حبس محکوم شده بود اما در تاریخ 30 ماه می‌گذشته (اردیبهشت‌ماه) دادگاه استیناف حکم حبس 9 ساله را برای وی صادر کرد این حکم در حالی صادر شده که مردم بحرین در زمان برگزاری دادگاه دبیرکل جمعیت الوفاق در منطقه الدراز دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان در حالی که تصاویر علی سلمان را در دست داشتند آزادی وی و دیگر زندانیان سیاسی بحرین را خواستار شدند. زندانیان سیاسی نیز در زندان مرکزی بحرین در اعتراض به منع برگزاری نماز جماعت و تکرار نقض حقوق آنها توسط نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه از روز یکشنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
مردم بحرین از سال 2011 تاکنون علیه ظلم و ستم رژیم آل خلیفه دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز می‌زنند اما با شدیدترین سرکوب‌ها مواجه می‌شوند. غرب به ویژه آمریکا و انگلیس از رژیم متحجر آل‌خلیفه به شدت حمایت می‌کند.