kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
رئیس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان مصر خبر داد

رد پای قطر در انفجار تروریستی قاهره

رئیس‌کمیسیون دفاع و امنیت مصر صراحتاً قطر را به حمایت «مالی و رسانه‌ای» از عاملان انفجار کلیسای قبطی‌ها در قاهره متهم کرد.



«یحیی الکدوانی» رئیس‌ کمیسیون دفاع و امنیت مصر در پارلمان این کشور، در مصاحبه مطبوعاتی با متهم کردن قطر به حمایت از عاملان انفجار کلیسای جامع «مرقس قدیس» در قاهره، اعلام کرد، برنامه‌های مسموم شبکه الجزیره قطر با اقدام تروریستی اخیر در قاهره ارتباط دارد. به گزارش العالم، وی افزود: «قطر از طریق حمایت مالی و رسانه‌ای از گروه‌های مسلح در مصر و همچنین با راه‌اندازی شبکه الجزیره، اهداف شوم و پلید خود را علیه مصر عملی می‌کند، و از همین طریق در انفجار کلیسای پطرس دست دارد». به دنبال این انفجار، وزارت کشور مصر اعلام کرد، وضعیت آماده‌باش امنیتی را به بالاترین سطح رسانده است و تدابیر لازم را برای تامین امنیت از شخصیت‌های مهم و تاسیسات حیاتی را تشدید نموده و نیروهای پلیس را به آماده باش کامل درآورده است.
انفجار روز یکشنبه در کلیسای قبطی قاهره دستکم 29 کشته و 49زخمی بر جا گذاشته است. کلیسای جامع مرقس قدیس، بزرگترین کلیسای مصر است و در محله عباسیه قاهره قرار دارد. به دنبال این انفجار «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر سه روز عزای عمومی اعلام کرد. شورای امنیت و عفو بین‌الملل نیز به شدت «حمله تروریستی پست و بزدلانه» را که در کلیسای جامع قبطی‌های مصر رخ داد، محکوم کردند.