kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

روزنامه آلمانی: سال 2016سالی سخت برای اروپا بود

یک روزنامه آلمانی در مطلبی به اوضاع «وخیم» اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ پرداخته و سال جاری میلادی را «دورانی سخت» برای این اتحادیه ارزیابی کرده است.


اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی که کمتر از یک ماه تا پایان آن زمان باقی مانده به باور کارشناسان، «دوران بسیار سختی» را پشت سر گذاشته است. گسترش بحران پناهجویان به سراسر اروپا، افزایش حملات تروریستی، بازگشت تروریست‌های چشم آبی به کشورهای خود، قدرت گرفتن مجدد جریانات فاشیستی و ادامه بحران اقتصادی گوشه‌ای از این بحران‌ها بود که دولت‌ها اروپایی طی یک سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند.
روزنامه آلمانی  «تاگس شاو» اما در گزارشی  به این «اوضاع بد» اروپا در سال 2016 نگاهی گذرا انداخته و نوشته: «سال 2016 سالی سخت برای اتحادیه اروپا بود. از جمله چالش‌های این اتحادیه می‌توان به عواقب بحران پناهندگان و نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره کرد. این مسائل از قدرت اتحادیه اروپا هزینه کرده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که اروپا را بطور فزاینده‌ای متزلزل کرده است.این نشان می‌دهد که لیست تکالیف و مسئولیت‌ها برای سال 2017 نسبتا طولانی است.»
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «اروپا در حال حاضر در تب کریسمس است. بطور میانگین هر شهروند حدود 300 یورو برای این جشن بزرگ هزینه می‌کند. البته این بار کریسمس صدای خشن و ناهنجاری دارد. هرگز شرایط در اتحادیه اروپا تا این اندازه و مثل امروز متشنج نبوده است.»
این گزارش همچنین می‌افزاید: «در اتحادیه اروپا در مسئله جنگ و صلح نیز امسال سال خوبی نداشتیم. در مسئله سوریه دستاوردهای کمی داشتیم. اتحادیه اروپا در این راستا کاملا بی‌اثر عمل کرده است. این در حالی است که نشست‌های بی‌شمار و دیدارهای زیادی از جمله در سطح وزرای امور خارجه این اتحادیه برگزار شده است. اما همچنان جنگ‌ها و آوارگی‌ها و کشتارها ادامه دارد.»
در پایان این گزارش آمده: «دیگر کمتر کسی به اتحادیه اروپا به عنوان یک جزیره مرفه می‌نگرد. در ایتالیا که سومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است تقریباً از هر سه جوان یک نفر بیکار است.همچنین یورو در سال 2016 به صورت روزافزون درخشش خود را از دست داده است. نارضایتی‌ها حتی در بین سیاستمداران بالا رفته است. این ایده در حال گسترش است که آلمان باید مسئولیت بیشتری را بر عهده گیرد.»