kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
وزارت ورزش از تعیین سرپرست برای فدراسیون تیراندازی خبر داد

هاشمی: برکناری من برای ورزش کشور گران تمام می‌شود

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان قانون‌مدار است و تاکید رئیس محترم دیوان عدالت اداری برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی و معرفی رئیس جدید است.


نصرالله سجادی در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار داشت: مهلت دیوان عدالت اداری به ما مدت‌ها پیش به اتمام رسیده است و وزارت ورزش و جوانان به عنوان وزارتی قانون‌مدار ملزم به اجرای حکم این دیوان در خصوص رئیس فدراسیون تیراندازی است. وی با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری افزود‌: ما ملزم به اجرای قانون هستیم و تاکید رئیس محترم دیوان عدالت اداری برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی و معرفی رئیس جدید است.
رئیس دیوان عدالت اداری پانزدهم آذرماه در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری از در حال اجرا بودن حکم نماینده مجلس دوشغله خبر داد و گفت‌: وزارت ورزش  قرار است بزودی برای این فدراسیون انتخابات برگزار و رئیس جدید را معرفی کند.
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در خصوص شکایت مطروحه از وزارت ورزش  و جوانان مبنی بر دوشغله بودن مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: رای دیوان عدالت اداری در این خصوص کاملا مشخص است که می‌گوید «بر اساس قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، نمایندگان مجلس اجازه تصدی شغل دیگری را از جمله در موسساتی که تمام یا قسمتی از آن متعلق به دولت باشند را ندارند.»
هاشمی: حرف سجادی و سلطانی‌فر یکی نیست  
اما این صحبت‌های سجادی، واکنش مهدی هاشمی را به دنبال داشت تا جایی که رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: از سه سال پیش تا به الان می‌خواهند مرا بردارند. تمام زور خود را زده‌اند. برابر قانون و مقررات مصوب شده نتوانستند عمل کنند. سجادی به جای وزیر تصمیم گرفته است. اگر شرح درست وظایف مسئولان را بدانیم نباید به جای هم نظر دهند. با توجه به حساسیت این موضوع اگر هم بخواهد نظری از سوی وزارت ورزش اعلام شود این اتفاق باید از سوی وزیر باشد. با سابقه و تدبیری که از سلطانی‌فر خبر دارم چنین خطایی را نمی‌کند.
وی ادامه داد: حرف و قولی که سلطانی‌فر بعد از وزیر شدنش با من مطرح کرد با صحبتی که حالا سجادی کرده است کاملا مغایرت دارد. برداشتن من برای این دولت هزینه‌هایی خواهد داشت زیرا من نمی‌خواستم پای خارجی‌ها به تصمیم‌گیری‌های داخلی باز شود اما مثل اینکه آقایان بنا دارند مشکلات ورزش کشور را زیاد کنند. این اتفاق تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت. مثل اینکه آقای سجادی دنبال دردسر است. این کار مغایر با مصحلت کشور است. هاشمی با بیان اینکه هیچگاه تاکنون استعفا نداده و در ادامه نیز استعفا نمی‌دهد، اظهار کرد: من استعفا ندادم و نمی‌دهم. در یک مقطع زمانی گفتم اگر به مصلحت کشور باشد این کار را می‌کنم اما تاکنون مصلحتی نبوده است. این دولت تاب و تحمل یک رئیس فدراسیون که نهادی غیردولتی است را ندارد و سه سال است می‌خواهند مرا حذف کنند که بالاخره به زور متوسل شدند.