kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

دادگاه السیسی قاتل عالم شیعی مصر را تنها به 14 سال حبس محکوم کرد

دادگاه شهر «جیزه» در مصر، قاتل روحانی شیعی در مصر را تنها به 14 سال حبس محکوم کرد.


«دادگاه جنایی الجیزه» در مصر روز چهارشنبه، «احمد الاخرس» متهم به قتل «الشیخ حسن شحاته» عالم برجسته مصری را تنها به 14 سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد. طبق گزارش رسانه‌های مصری، دادگاه الجیزه، در دومین دور محاکمه متهمان پرونده موسوم به «فتنة الشیعه»، دادستانی، الاخرس را به تجمع با قصد قتل عمد با نیت قبلی و قتل «حسن محمد شحاته» از سران مذهب شیعه در مصر و سه نفر از فرزندان و یارانش متهم کرد و دادگاه او را مجرم شناخت. دادگاه 23 متهم دیگر را به حبس با اعمال شاقه به مدت 14 سال محکوم و 8 نفر دیگر را بی‌گناه شناخت.
سال 2013 هنگامی که شماری از پیروان اهل بیت(ع) در منزل «محمد فرحات» یکی از ساکنان روستایی در مصر به دیدار شیخ حسن شحاته رفتند، شماری از افراطی‌های سلفی در مقابل منزل وی تجمع و این مکان را محاصره کردند، سپس افراد داخل خانه را بیرون کشیده و پس از وارد آوردن انواع ضربات به آنان، آنان را به طرز فجیعی کشتند و با طناب او را بستند و در خیابان کشیدند.
طبق روایت برخی رسانه‌های مصری، در خلال تحقیقات از حادثه روشن شده است که متهمان، خانه را محاصره، سپس بطری‌های آتش‌زا به داخل منزل پرتاب کردند و بعد از آن هم  اعضای منزل را با گلوله هدف قرار دادند که به کشته شدن حسن شحاته و برادرش ابراهیم و پسرش عماد و جراحت 13 نفر از پیروان اهل بیت(ع) و انهدام سه خودروی متعلق به ساکنان خانه منجر شده است.
خبر دیگر اینکه، رسانه‌های محلی مصر گزارش دادند که پلیس این کشور «اسامه مرسی» پسر «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده و محبوس مصر را به اتهام ارتباط با برگزاری اعتراضات علیه برکناری پدرش، بازداشت کرده است.