kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

«توازن وحشت» راهبرد جدید حماس علیه اسرائیل

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همزمان با بیست و نهمین سالروز تاسیس این جنبش تاکید کرد که حماس قادر است توازن وحشت با رژیم اشغالگر ایجاد کند.


«عبدالرحمن الجمل» نماینده فراکسیون پارلمانی حماس در مراسم سالروز تاسیس حماس، مقابل منزل شیخ «عبدالفتاح دخان» موسس این جنبش اظهار داشت ، حماس، ملت فلسطین و گردان‌های قسام ثابت کرده‌اند که قادر هستند توازن وحشت با رژیم اشغالگر ایجاد کرده و با ایستادگی در برابر محاصره نیز شکست ناپذیر بودن و الگو بودن برای تمامی آزادگان جهان را اثبات کرده‌اند. در وضعیت توازن وحشت، هر طرف اگر بخواهد علیه طرف دیگر اقدامی بکند، می‌داند که نابود خواهد شد و لذا، دست به اقدام نمی‌زند.
به گزارش فارس به نقل از فلسطین الیوم، وی افزود، حماس تحت هیچ شرایطی از اصول خود کوتاه نیامده و غزه را از شهرک‌نشینان آزاد کرد و در انتخابات پیروز شد و ملت فلسطین نیز به حمایت از این جنبش و گزینه مقاومت روی آورده و به خاری در گلوی صهیونیست‌ها تبدیل شده است.
خالد مشعل رئیس ‌دفتر سیاسی حماس نیز تاکید کرد که این جنبش، ملت فلسطین و دیگر گروه‌های فلسطینی راه جهاد و مقاومت را تا آزادی کامل فلسطین ادامه خواهند داد.
خالد مشعل پنجشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه با شبکه ماهواره‌ای الجزیره تصریح کرد که حماس هدف راهبردی خود در زمینه آزادسازی فلسطین را تغییر نداده است و فعالیت نظامی محور اصلی این فعالیت را تشکیل می‌دهد و مقاومت توانسته است با وجود تمامی توطئه‌های طراحی شده علیه خود، قدرت و توانش را در غزه افزایش دهد. وی همچنین وجود هر گونه اختلاف میان رهبران حماس در داخل و خارج از فلسطین را تکذیب کرد و گفت این مسائل صرفا در حد اختلاف‌نظر درباره برخی مواضع درباره مسائل جزئی و مشخص بود که اختلافات به وجود آمده درباره روابط با ایران در مرحله اخیر یکی از آنها است.
سایر رویدادها
* یک جوان فلسطینی صبح روز پنجشنبه در جریان عملیات شهادت‌طلبانه در شهر اشغالی نابلس واقع در کرانه باختری، توسط نظامیان صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.
* براساس اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن، واشنگتن و لندن از تماس‌های تلفنی اسرائیلی‌ها از جمله تماس‌های انجام شده در هواپیماها جاسوسی کرده‌اند.
* سخنگوی دولت آلمان با اشاره به تلاش کابینه اسرائیل برای تصویب قانونی برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های کرانه باختری گفت که این‌گونه اقدامات باعث از بین رفتن اعتماد میان برلین و تل‌آویو می‌شود    
* یک موسسه امدادرسانی در ترکیه به نشانه مخالفت با تصمیم اسرائیل برای ممانعت از پخش صدای اذان در مساجد قدس و مسجد مبارک الاقصی، تحصن گسترده‌ای را در مقابل کنسولگری اسرائیل در شهر استانبول برگزار کرد.