kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* اگر دولتمردان به توصیه رهبر معظم انقلاب در بدعهدی و خباثت شیطان بزرگ دقت می‌کردند و در تایید برجام این‌قدر عجولانه رفتار نمی‌کردند امروز شاهد این وضعیت غمبار در برجام نبودیم.
تیموری- رستم‌آباد گیلان و 5790---0913
* اکنون که بدعهدی شیطان بزرگ اظهرمن‌الشمس است و به اعتراف رئیس مجلس، برجام باید با دقت بیشتری نوشته می‌شد جا دارد به جای دست اندرکاران  برجام افراد خبره و دلسوز گمارده شوند تا ملت بار دیگر خسارت‌های سنگین‌تری را متحمل نشود.
7836---0918
* معتقدم آن کسانی که در جریان مذاکرات هسته‌ای برخلاف تاکید و هشدارهای رهبری به دشمنان اعتماد کردند امروز باید از حلقه تصمیم‌گیری در امر هسته‌ای کشور کنار گذاشته شوند.
6526---0913
* کاسبان برجام عملکرد ناموفق سه ساله خود را به جایگاه‌های مقدس نظام منتسب نکنند. قرار بود مذاکره‌کنندگان متنی بنویسند که دارای دو تفسیر نباشد آیا عمل کردند؟ قرار بود تعهدات طرفین در یک مرحله‌ انجام شود آیا شد؟ قرار بود از اوباما کتبا امضا بگیرند، آیا گرفتند؟ این موارد و ده‌ها مورد دیگر حاکی از آن است که شما به دنبال برجام به هر قیمت بودید و این گستاخی آمریکا هم نتیجه عملکرد شماست.
طباطبایی- قم، علی مردانی
* بدعهدی آمریکا در برجام نشان‌دهنده انجام یک توافق بد است که ایران را از امکان دستیابی به حق خود محروم کرده است. خواسته رهبر معظم انقلاب این بود که هر دو طرف به طور همزمان موظف به انجام تعهدات باشند، ولی در برجام تعهدات ایران باید نقد و بدون تعلل وقت انجام می‌گرفت در حالی که غربی‌ها پیوسته از لغو تحریم‌ها طفره رفتند. آنها راستی‌آزمایی را پیش‌شرط هر اقدام خودشان مشخص کردند. از ابتدا معلوم بود که این یک توافق یکجانبه به سود غرب است.
میرشریفی و مقدسی
* با سرما و یخبندانی قابل پیش‌بینی که در باغ سیب و گلابی هسته‌ای حاکم شده همه نهال‌های کاشته شده در باغ نابود شده‌اند. به شهدای هسته‌ای کشور باید بگوییم شرمنده‌ایم.
7911---0939
* مدیحه‌سرایان چشم و گوش بسته برجام امروز که با بدعهدی آمریکا چیزی از برجام عاید کشور نشده دیگر روی آن را ندارند که منتقدین را دوباره به جهنم حواله بدهند. ولی امیدواریم مسئولیت خسارت‌های وارده بر کشور در این مدت را برعهده بگیرند.
9107---0917
* قضیه برجام خاطره دلسردکننده، خوشحالی و ذوق‌زدگی به خاطر هیچ را به یاد همه می‌آورد. در حالی که به جای این‌گونه کارها باید اقتصاد مقاومتی عملی می‌شد از خام‌فروشی نفت پرهیز می‌شد، افزایش صادرات امتیاز تلقی می‌شد تا مثل امروز نشود که پول نفت بلوکه می‌شود، در حالی که قیمت نفت رو به افزایش است حتی روسیه هم صادراتش را به منظور منطقی شدن قیمت نفت کاهش می‌دهد ولی آقایان به افزایش صادرات نفت خام افتخار می‌کنند!
3992---0912
* بنده برخلاف نظر آقای رئیس‌جمهور که گفته بود برجام را خدا آورد اعتقادم این است که برجام دستپخت کدخدا یعنی آمریکا بود، امروز هم هر رفتاری که می‌خواهد با برجام می‌کند.
8018---0914
* وقتی برجام هم چرخ سانتریفیوژها را از کار انداخته و هم چرخ زندگی و اقتصاد مردم را، چرا دولتمردان ما زبان عذرخواهی ندارند؟
9581---0901
* بازار بیانیه‌های ضدآمریکایی در بین مسئولان دولتی هنوز تمامی ندارد و در شبکه‌های اجتماعی مواضع کلامی مسئولان را می‌توان نسبت به تمدید 10 ساله تحریم‌ها مشاهده کرد! کاش همزمان با اعلام بیانیه یک اراده و تصمیم اجرایی برای اقدامی متقابل وجود داشت تا موضوع از حرف به عمل و پاسخی قاطع به دشمن تبدیل شود.
ایرانلو- کرمانشاه و 3885---021
* وقت آن رسیده که صدا و سیما در نقد و بررسی عالمانه برجام و مقایسه بین آنچه که داده‌ایم و آنچه که گرفته‌ایم با دعوت از کارشناسان برنامه‌سازی کند. حداقل در بقیه راه مردم در جریان باشند.
3991---0938
* امیدوارم آقای روحانی متوجه شده باشند که اعتماد به کدخدای ادعایی جهان چه مصائبی به بار آورده است، بعد از 36 سال نطنز و فردو و اراک را تعطیل کردیم تا فقط به برخی تفهیم شود که اعتماد به آمریکا راه به جایی نمی‌برد.
4759---021
* در گزارشی که دیوان محاسبات درخصوص پرونده حقوق‌های نجومی تهیه کرده حقوق‌های بالاتر از 20 میلیون تومان در ماه مبنای گزارش قرار گرفته است. با چنین مبنایی حقوق تا 20 میلیون تومانی عادلانه محسوب می‌شود! این بذل و بخشش‌ها از بیت‌المال با کدام معیار شرعی و قانونی سازگاری دارد؟
5669---0917 و 6111---0912
* مگر نه اینکه دریافتی‌ها باید حداکثر، هفت برابر کمترین دریافتی‌ها باشد پس چطور وزیر اقتصاد اعلام می‌کند دریافت حقوق‌های نجومی قانونی بوده است؟
7399---0990
* گفته شده تعدادی از حقوق‌بگیران نجومی حاضر به برگرداندن حقوق‌های اضافی گرفته شده نیستند. عرض می‌کنیم آیا اگر یک دزد اموال سرقتی را برگرداند کافی است و نباید مجازات شود. با این حساب خیلی از سارقین بابت مجازاتی که شده و زندانی که کشیده‌اند طلبکار خواهند شد.
3104---0912
* مسئولین امر علت حادثه قطار در سمنان را قصور اپراتور و تبدیل دستگاه خودکار کنترل از حالت اتوماتیک به حالت دستی اعلام کرده‌اند. در حالی که اصولا دستگاه‌های اتوماتیک در موقع هشدار قرمز تغییر حالت نمی‌دهند. لذا نقص فنی بزرگی در دستگاه کنترل فوق وجود دارد و امکان تکرار چنین حوادثی دور از ذهن نیست! و این دستگاه در 18 ماه کارکرد خود دو هزار بار خطای فنی داشته است. لذا تا نحوه خرید دستگاه بررسی نشود حقیقت روشن نخواهد شد.
حسینی‌فر
* نماینده مجلس که باید مدافع نظام باشد با سخن‌پراکنی در دانشگاه‌ها علیه شورای محترم نگهبان و دستگاه قضائی فضا را متشنج می‌کند! آیا مفهوم آزادی بیان این است! چرا برخوردی با پادوهای دشمن در مجلس مثل صادقی نمی‌شود؟!
7911---0939
* رئيس‌جمهور از یک طرف هنوز با تعابیر جدیدی اعلام می‌‌کند خزانه خالی است از سویی این همه این دولت ریخت و پاش و حقوق‌های نجومی و حرام دارد، از طرفی اظهار می‌دارد که سالی 20 درصد پول نفت را ذخیره کرده‌ایم که در دولت‌های گذشته سابقه نداشته است. از طرف دیگر توضیح نمی‌دهد که این با خزانه خالی،‌ ریخت‌ و پاش‌های زیاد و خوی اشرافی‌گری چگونه جور درمی‌آید.
0950---0937
* فیلم یتیم‌خانه ایران بازخوانی هنرمندانه جنایت‌های انگلیس در کشورمان ایران است. کارگردان این فیلم ارزشی و ماندگار را تحسین می‌کنم و به ایشان خدا قوت می‌گویم پیشنهاد می‌کنم سیمای جمهوری اسلامی در برنامه‌ای پربیننده از این کارگردان تقدیر به عمل آورد.
7028---0939 و 9084---0903
 برای پرداخت وام ازدواج باید ماه‌ها انتظار کشید حالا اگر یک قسط از وام با تاخیر پرداخت شود بانک مربوط با تهدید ضامن او را موظف به پرداخت سریع اقساط عقب‌ افتاده می‌‌کند.  این وام باید بلاعوض پرداخت می‌شد که نشد، لااقل در بازپرداخت آن با آبروی جوانان بازی نکنند! این عمل بانک‌ها در شأن و شخصیت یک جوان ایرانی نیست.
اسماعیل خوبرو
* آقای نوبخت گفتند برای رتبه‌بندی معلمان با بودجه‌ای 3 هزار میلیاردی از ابتدای مهر 95 اجرا می‌شود. من از ایشان می‌پرسم چرا این رتبه‌بندی از ابتدای مهر انجام نشد و آن مبلغی که در نظر گرفتید پولش چه شد؟!
6949---021