kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
رزمایش زمستانی پلیس راهور در سراسر کشور آغاز شد

حضور 53 هزار نیروی پلیس و امداد در 100 گردنه برفگیر کشور

رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم آغاز طرح زمستانه پلیس گفت: طرح زمستانه پلیس راهور در سراسر کشور آغاز شده و تا ٢٠ اسفند ادامه پیدا می‌کند.



به گزارش فارس، سردار تقی مهری اظهار داشت: اجرای طرح ترافیکی زمستانه با هماهنگی، همکاری و برنامه‌ریزی خوب همه دستگاه‌ها چند سالی است که به خوبی اجرا می‌شود.
وی افزود: هدف از این طرح ایجاد شرایط مناسب برای همه کسانی است که در این شرایط جوی در جاده‌ها تردد می‌کنند.
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: برنامه‌ریزی در این ایام به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر برنامه‌های جدیدی را طلب می‌کند.
وی تصریح کرد: طرح زمستانه ما در سراسر کشور آغاز شده و تا ٢٠ اسفند ادامه پیدا می‌کند و اگر شرایط جوی بعد از ٢٠ اسفند ادامه داشته باشد طرح تمدید خواهد شد.
مهری گفت: وضعیت امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر است، ١٠٠ گردنه برف‌گیر در ٢٩ استان داریم که طرح زمستانه در آنها اجرا می‌شود و تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما این است که تعداد سوانح ترافیکی و جان‌باختگان را کم کنیم.
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در هفت ماهه نخست امسال تعداد ٢٨٨ نفر کمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل جان خود را از دست دادند.
وی گفت: با همکاری خوبی که با سازمان راهداری به عمل آمده با نصب دوربین‌های کنترلی جاده‌های اصلی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهیم.
سردار مهری تصریح کرد: در طرح زمستانی سال گذشته سه هزار و ٤٨٧ نفر در تصادفات زمستانه جان خود را از دست دادند که علل عمده تخطی از سرعت مطمئنه بود.
وی گفت: علت مرگ ٢٣ درصد جانباختگان تخطی از سرعت، ١٥ درصد انحراف به چپ و ٣٤ درصد عدم توجه به جلو بوده است.
شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری
 از مهرماه متوقف شده است
مهری در حاشیه افتتاح طرح زمستانه پلیس در جاده‌های کشور نیز گفت: بیش از 53 هزار نفر به صورت مستقیم در سطح جاده‌ها مستقر هستند تا زمستان امسال یکی از کم حادثه‌ترین زمستان‌ها را داشته باشیم.
وی ادامه داد: توجه رانندگان به علایم راهنمایی و رانندگی هشدارهای راهداری و هواشناسی و همچنین هشدارهای پلیس راه و سفر با آگاهی می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد.
سردار مهری افزود: کسانی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنند می‌توانند رانندگان متخلف را به سامانه1101202020 معرفی کنند.
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: در زمستان توجه به شرایط رانندگی بسیار مهم و داشتن زنجیر چرخ الزامی است. با توجه به شرایط جوی ناپایدار، مسافران باید با تجهیزات مناسب اقدام به سفر در جاده‌های زمستانی کنند. رانندگی در جاده‌های برفی زمان بیشتری را می‌طلبد و باید صبر و حوصله بیشتری در رانندگی به خرج داد.
وی همچنین در خصوص شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: از اول مهرماه موتورسیکلت‌های کاربراتوری نمره نمی‌شوند و هیچ نامه‌ای از طرف وزارت صنعت و معدن به پلیس راهور مبنی بر شماره‌گذاری این نوع از موتورسیکلت‌ها ارائه نشده است، اگر تصمیم برای نمره‌گذاری عوض شود قطعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره افزایش میزان جرایم و پیش‌بینی آن در لایحه بودجه گفت: پلیس درباره افزایش جرایم رانندگی تابع دولت است و هرچیزی که اعلام شود همان را انجام می‌دهیم.