kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

دستگیری بیش از 1600 سارق و انهدام 24 باند زورگیری و کیف‌قاپی در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از 1600 سارق و انهدام 24 باند زورگیری و کیف‌قاپی طی هشت ماه نخست امسال در تهران خبر داد.



به گزارش فارس، سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به دستگیری یک هزار و 686 سارق، کیف‌قاپ، زورگیر و موبایل قاپ در هشت ماه ابتدایی سال 95 اظهار داشت: پلیس آگاهی پایتخت با بکارگیری همه نیروهای عملیاتی خود و با همکاری پلیس پیشگیری ضمن انجام چندین مرحله طرح، موفق به دستگیری متهمان در این زمینه شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه برخورد با پدیده شوم سرقت و مبارزه با سارقان از دغدغه‌ها و مطالبات بحق شهروندان است و این مهم از اولویت‌های کاری پلیس تهران بزرگ می‌باشد، ماموران انتظامی پایتخت طی این مدت با انجام چندین عملیات اطلاعاتی ضمن رصد اقدامات مجرمانه سارقان در مناطق جرم‌خیز موفق شدند پس از شناسایی مخفیگاه‌های متهمان، آنان را دستگیر کنند.
ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه این طرح‌ها از عملیات‌های جدید پلیس تهران بزرگ در قالب طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت است، گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با مقامات قضائی، تمامی متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند تا پس از رسیدگی به جرایم آنها به زندان منتقل شوند.
رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای مستمر طرح برخورد با مالخران به جد دردستور کار ماموران قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کمک شایانی به کاهش سرقت و از بین رفتن چرخه سرقت و ارتباط بین سارق و مالخر شده است.
وی با بیان اینکه در هشت ماه نخست سال جاری 24 باند سارقان به عنف منهدم و سه هزار و 395 پرونده سرقت‌های به عنف منجر به کشف شده است، تصریح کرد: برخورد با جرایمی نظیر زورگیری، خفت‌گیری، کیف‌قاپی، گردنبندقاپی و به طورکلی جرایمی که باعث تهییج احساسات شهروندان و افکار عمومی جامعه می‌شود یکی دیگر از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در برخورد با اینگونه جرایم خشن بوده که به جد در حال پیگیری است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بکارگیری نگهبان محله در محلات در کاهش وقایع سرقت منزل و مغازه در سطح تهران تاثیرگذار بوده، اظهار داشت: به همین منظور جلسات متعددی از سوی مسئولان پلیس پیشگیری پایتخت با شورایاری‌های محلات شهر تهران در این رابطه برگزار و مصوبات آن به مرحله اجرا درآمده است.