kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

مخالفان سیاست‌های ریاضتی دومین شهر بزرگ برزیل را به آتش کشیدند

مخالفان خشمگین سیاست‌های ریاضت‌ اقتصادی دولت برزیل در شهر «ریودوژانیرو» تظاهرات کردند و با نیروهای پلیس به شدت درگیر شدند.


به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، معترضان خشمگین اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف و مواد محترقه به سمت ساختمان پارلمان در شهر ریودوژانیرو کرده و پلیس نیز علیه آنها به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی متوسل شد.
بر اساس تصاویر منتشر شده از شبکه‌های تلویزیونی، گاز اشک‌آور به داخل ساختمان پارلمان نفوذ کرد و برخی قانونگذاران در این تصاویر ماسک به صورت داشتند. این رویارویی حدود پنج ساعت به طول انجامید و پس از آن معترضان متفرق شدند. گزارش‌هایی درباره زخمی شدن برخی از معترضان منتشر شده اما مشخص نیست که چند نفر زخمی شده‌اند. معترضان در همین چند ساعت اقدام به آتش زدن لاستیک و زباله‌ها در خیابان‌ها کردند و دومین شهر بزرگ برزیل را کاملا به هم ریختند. این اعتراضات در پی افزایش نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به سیاستمداران در برزیل رخ می‌دهد. طی ماه‌های گذشته پای چندین مقام دولتی و مدیر سرشناس تجاری به تحقیقات گسترده ضد فساد در برزیل باز شده است. در شهر ریودوژانیرو نارضایتی‌ها بیش از هر جای دیگری بوده است چرا که بحران مالی در دولت بالا گرفته و در اثر آن هزاران تن از کارمندان دولتی و بازنشسته‌ها چند ماه است که حقوقشان را دریافت نکرده‌اند. در تظاهرات اخیر که روز سه‌شنبه برگزار شد آتش‌نشان‌ها هم مشارکت داشتند. برزیل به دلیل فساد گسترده دولتی با بدترین بحران سیاسی در دو دهه اخیر روبه‌رو است.