kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
مقاومت فلسطین:

کشورهای عربی حمایت از آرمان فلسطین را از ایران یاد بگیرند

دبیرکل جنبش «صابرین» فلسطین تأکید کرد، ایران در همه زمینه‌ها از ملت فلسطین حمایت می‌کند وکشورهای عربی باید در این مورد، ایران را الگوی خود قرار دهند.

 

«هشام سالم»در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در غزه اظهار داشت، ایران کشوری است که همیشه به ما کمک
کرده است.
 ایران یکی از قدرت‌های مهم منطقه است بنابراین نقش ایران در حمایت از فلسطینی‌ها و مسئله فلسطین از لحاظ ثقل سیاسی با تمام کشورهای منطقه برابری می‌کند، ایران حتی از نظر تکنولوژی و توان نظامی و قدرت صنعتی نیز از سایر کشورهای عربی منطقه گام را فراتر گذاشته است.
دبیرکل جنبش «صابرین» در ادامه تاکید کرد: «ایران در سیاست خارجی‌اش موضع‌گیری‌های محکم و ثابتی در حمایت از مسئله فلسطین داشته است و هیچ‌گاه از خشم و سرکشی رژیم غاصب صهیونیستی هراسی به خود راه نداده است، تا جایی که امام خمینی(ره) فرمود: اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از بین برود.»
به گفته «هشام سالم» «جمهوری اسلامی ایران در مورد مسئله فلسطین موضع‌گیری‌های خوبی داشته است. در جنگی که ما با رژیم اشغالگر داشتیم، پیروزی از آن ایران بود و این ایران بود که این پیروزی را با حمایت از مقاومت کسب نمود و این حق قانونی ملت فلسطین است.»
«حماد الرقب» سخنگوی حرکت حماس نیز در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد، نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت به‌ویژه «گردان‌های قسام» به هیچ عنوان قابل انکار نیست.
 ایران نقش محوری دارد که امیدواریم تمام کشورهای عربی منطقه در این رابطه ایران را سرمشق خود قرار دهند چرا که ما در فلسطین تنها از طرف خودمان با دشمن نمی‌جنگیم بلکه به‌نیابت از تمام امت اسلامی با دشمن مبارزه می‌کنیم.
حمادالرقب این را هم گفت که «از دولت و ملت ایران به‌خاطر حمایت از مسئله فلسطین تشکر و قدردانی می‌کنیم.»
وی افزود، مقاومت اسلامی توان ایستادگی نظامی خود در مقابل رژیم صهیونیستی و همچنین مقابله با جنگ‌افزارهای این رژیم و ضربه‌هایی که مقاومت به عمق اسرائیل زد را مدیون حمایت ایران می‌داند.