kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲

کوتاه از سراسر جهان


آلمان
سی‌ان‌ان: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستار ممنوعیت استفاده از روبند در این کشور شده است. وی در این باره گفته: استفاده از روبنده در اینجا مناسب نیست. باید هرکجا که به لحاظ الزامات قانونی امکان عدم استفاده از پوشیه وجود داشته باشد آن را ممنوع اعلام کرد.
مصر
الاخبار: منابع مصری می‌گویند در چارچوب همکاری نظامی و امنیتی بین دمشق و قاهره، 200 کارشناس و افسر مصری در جبهه مختلف سوریه حضور دارند و به زودی یک کشتی نظامی حامل واحد مهندسی ارتش مصر در بندر طرطوس سوریه پهلو می‌گیرد. مصر در ماجرای سوریه به دمشق نزدیک است.
یونان
ایرنا : شماری از شهروندان یونانی پس از برپایی راهپیمایی گسترده برای گرامیداشت ششمین سالگرد قتل «الکسیس گرگورپولوس» جوان 16 ساله یونانی که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به قتل رسیده بود، با نیروهای امنیت در تمام شهرهای یونان درگیر شدند. بر اثر این حملات یک نفر از نیروهای پلیس به شدت زخمی و راهی بیمارستان شد و 34 نفر از تظاهرکنندگان دستگیر و به مقام‌های قضایی تحویل شدند.
لیبی
الیوم السابع: «ژان ایو لودریان»، وزیر دفاع فرانسه در همایش صلح و امنیت در آفریقا گفته: «شکست داعش در سرت گامی بسیار مهم است اما تنها یک مرحله از عملیات است چرا که با توجه به حضور گروه‌‌های تروریستی در بخش‌های اعظمی از لیبی و وابستگی برخی به القاعده عملیات ضدترور تمام نشده است.»
آمریکا
دیلی‌میل: نظرسنجی‌های جدید صلیب سرخ جهانی از موافقت اهالی سرزمین‌های اشغالی و آمریکا با شکنجه اسیران جنگی برای کسب اطلاعات حکایت دارند. مطابق این نظرسنجی 56 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که شکنجه اسیران جنگی قابل قبول است. زندان گوانتانامو از مخوف‌ترین بازداشتگاه‌هایی است که آمریکا در آنجا اسیران جنگی را به بدترین شیوه شکنجه می‌دهد.
مالزی
نیو استریت تایمز: رئیس ‌بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی با اعلام این که تاکنون 14 حمله تروریستی داعش در این کشور خنثی شده است، گفت که شاید مردم از این حملات مطلع نباشند، اما خطر تروریسم در مالزی آشکار و واقعی است. وی افزود، من از سال 2013 در مورد داعش صحبت می‌کنم، اما تنها بعد از بمب‌گذاری در «پوچونگ» آنها به این باور رسیدند.
ونزوئلا
دویچه وله: اپوزیسیون ونزوئلا مذاکرات صلحی را که تحت نظارت واتیکان و با هدف حل و فصل بحران سیاسی این کشور برگزار شده بود، ترک کرده است. رهبر ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا  گفته دولت به اندازه کافی برای مذاکراتی که از ماه اکتبر آغاز شده، تلاش نکرده است.