kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
از دعوا و درگیری در بازی استقلال – صبا در قم،توقف تراکتورسازی در تبریز تا استعفای فرکی از سایپا در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

پیروزی نفس گیر پرسپولیس برای بازگشت به صدر جدول



سرویس ورزشی-
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل ماشین سازی تبریز در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال صدر جدول را از تیم تراکتورسازی پس گرفت.
هفته دوازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی طی روز های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شدکه دعوا و درگیری در  بازی استقلال – صبا در قم،توقف تراکتورسازی در تبریز، استعفای فرکی از سایپا،شکست سنگین نفت تهران برابر فولاد و پیروزی دشوار پرسپولیس مقابل ماشین سازی تبریز که با بازگشت سرخپوشان به صدر جدول توام شد از جمله نتایج و اتفاقات مهمی بود که در این هفته رقم خورد.  
تیم پرسپولیس که از ساعت ۱۷:۱۵ دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف ماشین سازی رفت در شرایطی با یک گل به پیروزی رسید که مهاجمان این تیم همچنان موقعیت های زیادی را برای گلزنی از دست دادند. پرسپولیس که در این بازی برای اولین بار پریمیوف و رامین رضائیان را از ابتدا در ترکیب خود می دید در دقیقه ۲۰ می توانست توسط طارمی به گل برسد ولی توپ این بازیکن توسط دروازه بان ماشین سازی دفع شد. دو دقیقه بعد این وحید امیری بود که روی ارسال رامین رضائیان و با یک ضربه سر برای سرخپوشان گلزنی کرد.تلاش بازیکنان ماشین سازی برای جبران نتیجه تا پایان این نیمه ثمری نداشت. پرسپولیس هم بعد از گل اول نتوانست تهدید جدی روی دروازه حریف ایجاد کند تا نیمه نخست با همان تک گل به اتمام برسد.در نیمه دوم پرسپولیس چهره هجومی تری به خود گرفت. در دقیقه ۵۲ باز هم این مهدی طارمی بود که فرصت گلزنی داشت ولی این فرصت به جایی نرسید. یکی از اتفاقات ویژه این بازی در دقیقه ۵۸ رخ داد و کاکاشوایلی بازیکن گرجستانی ماشین سازی با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. به این ترتیب ماشین سازی در دقایق باقی مانده با یک بازیکن کمتر بازی کرد.دروازه بان ماشین‌سازی یکی از بازیکنان موثر این مسابقه بود و بارها با عکس العمل‌های خوبش مانع گل خوردن این تیم شد. از جمله در دقیقه ۵۹ که شوت محکم محسن مسلمان توسط او دفع شد.ماشین سازی حتی با ۱۰ بازیکن فرصت جبران نتیجه را داشت. در دقیقه ۷۰ خطای مشکوک سیدجلال حسینی روی مهاجم ماشین سازی، یک ضربه پنالتی برای تیم تبریزی در پی داشت. با این حال امین قاسمی نژاد این پنالتی را به بیرون زد تا شاگردان رسول خطیبی بهترین موقعیت گلزنی را از دست بدهند.در ادامه، پرسپولیسی ها باز هم صاحب موقعیت هایی شدند که به جایی نرسید. حملات نامنظم ماشین سازی هم بی نتیجه ماند تا در نهایت بازی با همان یک گل به اتمام برسد.با این نتیجه پرسپولیس ۲۶ امتیازی شد و جای تراکتورسازی را در صدر جدول گرفت.
در سایر دیدارهای پریروز  تیم تراکتورسازی در ورزشگاه اختصاصی خود مقابل تیم پدیده باتساوی یک - یک  متوقف شد.در این دیدار ابتدا فرزاد حاتمی در دقیقه 38 برای تراکتورسازی گلزنی کرد، اما در ادامه محسن یوسفی در دقیقه 61 کار را به تساوی کشاند.قضاوت این دیدار را محمدحسین زاهدی‌فر بر عهده داشت. او در این دیدار به محمدحسین مرادمند و یونس شاکری از تیم پدیده کارت زرد نشان داد. تیم تراکتورسازی پیش از دیدار مقابل پدیده با 23 امتیاز در صدر جدول حضور داشت که با این تساوی 24 امتیازی شد. بازیکنان تراکتورسازی در این بازی به دلیل همدردی با حادثه دیدگان سانحه قطار تبریز - مشهد با پیراهن مشکی بازی کردند.
در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ، تیم ذوب‌آهن پذیرای پیکان بود که موفق شد با سه گل مرتضی تبریزی (24)، (56) و (84) میهمان خود را شکست دهد.ذوب‌آهن با این پیروزی 18 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر، جای استقلال را در رده چهارم جدول رده‌بندی گرفت. تبریزی در حالی در این دیدار هت‌تریک کرد که در بازی هفته گذشته ذوب‌آهن مقابل صنعت نفت آبادان، مهدی رجب‌زاده هر سه گل تیمش را زده بود.پیکان که دومین شکست فصل خود را متحمل شد، 16 امتیازی باقی ماند و با یک پله سقوط به رده هفتم سقوط کرد. این دیدار با قضاوت علیرضا فغانی و در یک هوای بارانی برگزار شد.
دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد که این دیدار با پیروزی یک بر صفر تیم آبادانی به اتمام رسید.رضا جبیره در دقیقه 2+45 تک‌گل تیم نفت را به ثمر رساند تا شاگردان دست‌نشان در پایان نیمه اول، برنده به رختکن بروند. تلاش دو تیم در نیمه دوم نتیجه‌ای نداشت و این بازی در نهایت با همان یک گل به نفع صنعت نفت به پایان رسید.با این نتیجه، صنعت نفت 16 امتیازی شد و سیاه‌جامگان هم با هفتمین بازی پیاپی بدون برد خود در همان جایگاه سیزدهم جدول باقی ماند. این اولین شکست سیاه‌جامگان با هدایت خداداد عزیزی بود.
پیروزی استقلال برابر تیم ۹ نفره صبا
اما روز پنجشنبه نیز چهار بازی برگزار شد که در مهمترین دیدار استقلال موفق شد در قم تیم صبا را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. در این بازی کاوه رضایی در دقیقه ۱۹ و علی قربانی ۷۵ برای استقلال گل زدند.مهمترین اتفاق نیمه اول این دیدار اخراج رضا عنایتی کاپیتان تیم فوتبال صبای قم بود که در پست دفاع آخر بازی می‌کرد و در دقیقه ۴۰ با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد. در نیمه اول برتری با استقلال بود و این تیم زمان بیشتری را در اختیار داشت و بازی بهتری را هم به نمایش گذاشت.شاگردان علیرضا منصوریان که در نیمه اول نمایش بهتری داشتند و با برتری یک بر صفر راهی رختکن شدند در نیمه دوم هم برتری خود را حفظ کردند اما اخراج دومین بازیکن صبا اوضاع را برای شاگردان مرفاوی بدتر کرد و این تیم گل دوم را هم دریافت کرد.در دقایق پایانی اما بازی جنجالی شد و روی برخورد یعقوب کریمی با بازیکن صبا درگیری فیزیکی بین محمد خرمگاه مربی استقلال و ساکت الهامی مربی صبا رخ داد و برای دقایقی بازی به جنجال کشیده شد و جالب اینکه این بار این درگیری بیرون زمین و کنار نیمکت‌ها بود.  در این درگیری محمد خرمگاه و ساکت الهامی درگیری فیزیکی هم پیدا کردند و کار به جنجال کشیده شد و سایر نیمکت نشینان هم وارد ماجرا شدند و داور هر دو مربی را از روی نیمکت اخراج کرد.
در اهواز، تیم فولاد خوزستان برابر نفت تهران به برتری 4 بر 2 دست یافت. در این دیدار که جدال تفکرات نعیم سعداوی و علی دایی دو بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ بود، ساسان انصاری(۳۱، ۹۰ - پنالتی و ۹۲) و ایوب والی(۸۵) برای فولاد و عیسی آل کثیر(۷۹) و مدافع فولاد برای نفت گل زدند. دقایق پایانی این دیدار بسیار هیجانی دنبال شد و چند گل نیز رد و بدل شد. ضمن اینکه میلاد فخرالدینی هم در دقیقه آخر وقت‌های اضافه از سوی داور از زمین اخراج شد.
در ورزشگاه دستگردی تهران، استقلال خوزستان به مصاف سایپای میزبان رفت که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود مهمان اهوازی به پایان رسید. رحیم زهیوی در دقیقه ۱۵ و میثم دورقی در دقیقه ۷۶ هر دو از روی نقطه پنالتی برای استقلال خوزستان گلزنی کردند. در پایان این بازی حسین فرکی از سرمربیگری سایپا استعفا کرد.
و بالاخره در تبریز، تیم گسترش فولاد برابر سپاهان اصفهان به برتری دو بر یک دست یافت. احسان حاج‌صفی دقیقه ۱۲ برای سپاهان - مسعود ابراهیم‌زاده دقیقه ۲۸ و لوسیانو پریرا دقیقه ۴۵ از روی نقطه پنالتی برای گسترش گل زدند.