kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

اخبار ورش جهان


چاپه کوئنسه قهرمان جام آمریکای جنوبی می‌شود
به زودی تیم چاپه کوئنسه به عنوان قهرمان جام آمریکا جنوبی اعلام خواهد شد. هواپیمای تیم چاپه کوئنسه که برای برگزاری دیدار فینال جام آمریکای جنوبی به کلمبیا می‌رفت، در این کشور سقوط کرد و 71 نفر در این حادثه کشته شدند. 19 نفر از آن‌ها بازیکن این تیم برزیلی بودند. پس از این اتفاق، تیم اتلتیکو ناسیونال کلمبیا (حریف چاپه کوئنسه در فینال) از فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) درخواست کرد این جام به صورت افتخاری به تیم برزیلی داده شود.به نوشته روزنامه گلوبو اسپورت، کونمبول با این درخواست موافقت کرده است و تا چند روز دیگر این موضوع را به طور رسمی اعلام خواهد کرد. بر این اساس، چاپه کوئنسه در کوپا لیبرتادورس فصل بعد حضور خواهد داشت.در این حادثه 6 نفر جان سالم به در بردند که سه نفر از آن‌ها بازیکنان چاپه کوئنسه هستند. در آخرین ساعات پنجشنبه اعلام شد آلن راشل، یکی از بازماندگان مشکل حرکتی پیدا نخواهد کرد و برای راه رفتن نیازی به صندلی چرخ‌دار نخواهد داشت. همچنین بامداد امروز اعلام شد یکی دیگر از بازیکنان چاپه کوئنسه می‌تواند به میادین بازگردد. با تایید پزشکان، نتو می‌تواند پس از بهبودی پا به توپ شود.خبر خوش دیگر از وضعیت بازیکنان تیم برزیلی این بود که جکسون فولمن، پای چپ خود را از دست نخواهد داد. دروازه‌بان چاپه کوئنسه پیش از این به علت شدت جراحت پای راست خود را از دست داده بود. اجساد کشته شدگان سانحه هوایی کلمبیا نیز به برزیل فرستاده شدند.
رقیب سلیمی یک ستاره از رئیس‌جمهور گرجستان گرفت
قهرمان دسته فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک ریو و رقیب بهداد سلیمی از سوی رئیس‌جمهور گرجستان یک ستاره دریافت کرد.لاشا تالاخادزه گرجستانی که در دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ریو موفق به شکستن رکورد مجموع جهان و کسب عنوان قهرمانی شد، از سوی رئیس‌جمهور گرجستان یک ستاره دریافت کرد.نام تالاخادزه بر روی این ستاره طلایی حک شده و به دیوار یاد بود بزرگ‌ترین ورزشکاران تاریخ گرجستان نیز اضافه شده است.جایزه اهدایی رئیس‌جمهور گرجستان معادل 20 هزار دلار است.در تقدیرنامه تالاخادزه نوشته شده است: «برای خدمت به کشور، بالابردن شهرت ورزش گرجستان و برای عملکرد و پیروزی در المپیک ریو.» تالاخادزه در المپیک ریو رکورد 473 کیلوگرم را ثبت کرد. این وزنه بردار برای کسب عنوان قهرمانی با بهداد سلیمی رقابت داشت.
تقویت شدن بارسلونا در آستانه ال‌کلاسیکو
سه بازیکن کلیدی بارسلونا در آستانه‌ ال‌کلاسیکو با هم‌تیمی‌های خود تمرین کردند.بر اساس گزارش نشریه «آس» اسپانیا، آندرس اینیستا و جوردی آلبا به شرایط بازی رسیده‌اند و می‌توانند در بازی امروز  بارسلونا را در بازی مقابل رئال‌مادرید همراهی کنند. این در حالی است که انتظار می‌رود جرارد پیکه، مدافع آبی‌واناری‌ها هم با پشت‌سر گذاشتن مصدومیت خود در بازی امروز در ترکیب اصلی بارسا قرار بگیرد.دیدار بارسلونا و رئال‌مادرید از ساعت 18:45 امروز(به وقت تهران) در ورزشگاه نیوکمپ و در چارچوب هفته چهاردهم لالیگا برگزار خواهد شد.
رقابت رونالدو، مسی و گریزمان برای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان
فیفا اسامی سه کاندیدای نهایی کسب عنوان بهترین فوتبالیست مرد در سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد. سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، عصر دیروز اسامی سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین فوتبالیست مرد در سال 2016 را اعلام کرد. براساس اعلام فیفا، کریستیانو رونالدوی پرتغالی از رئال‌مادرید، لیونل مسی آرژانتینی از بارسلونا و آنتوان گریزمان فرانسوی از اتلتیکومادرید شانس کسب این عنوان را دارند.همچنین سه نامزد نهایی در بخش‌ های دیگر هم به این شرح هستند:*3 نامزد نهایی کسب جایزه پوشکاش (جایزه زیباترین گل سال): مارلون برزیلی، دانیوسکا رودریگس از ونزوئلا و موهد فائز سوبری مالزیایی.*3 نامزد نهایی بهترین مربی مرد جهان در سال 2016: زین‌الدین زیدان (سرمربی فرانسوی رئال‌مادرید)، فرناندوس سانتوس (سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال) و کلودیو رانیری (سرمربی ایتالیایی لسترسیتی).بهترین‌های سال از نگاه فیفا در بخش‌های مختلف در تاریخ 9 ژانویه 2017 (20 دی) در مراسمی در زوریخ سوئیس اعلام خواهند شد.
ریکلمه و رونالدینیو در چاپه کوئنسه؟
احتمال دارد دو ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین و برزیل چند ماه در تیم چاپه کونئسه بازی کنند.پس از سقوط هواپیمای حامل تیم فوتبال چاپه کوئنسه برزیل در کلمبیا، دوستدارن فوتبال، باشگاه‌ها و بازیکنان هر یک به نوعی ابراز همدردی کردند. فدراسیون برزیل اعلام کرد هر باشگاه یک بازیکن خود را رایگان در اختیار این تیم قرار می‌دهد و این تیم در هر رتبه‌ای که باشد، تا سه سال به دسته پایین‌تر سقوط نخواهد کرد.علاوه بر این حمایت‌ها و کمک‌های مالی، خبرهایی در مورد حضور رونالدینیو و خوان رومن ریکلمه در این باشگاه به گوش می‌رسد. به نوشته برخی از روزنامه‌های برزیلی و آرژانتینی، این دو بازیکن آماده بازگشت به میادین فوتبال هستند. روزنامه آسول و اورو آرژانتینی نوشت: ریکلمه برای 6 ماه برای این تیم بدون دریافت پول بازی خواهد کرد. چند روز پیش از سانحه هوایی کلمبیا، ریکلمه در برنامه‌ای اعلام کرده بود برادرش خواهان بازگشتش به میادین فوتبال است. به نظر می‌رسد رونالدینیو نیز هافبک پیشین تیم ملی آرژانتین را همراهی و برای 6 ماه در این تیم برزیلی بازی خواهد کرد.
دیدیه دروگبا لیگ آمریکا را ترک کرد
مهاجم ساحل عاجی روز گذشته آخرین بازی‌اش را برای مونترال ایمپکت انجام داد.دیدیه دروگبا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال قاره آفریقا آخرین بازی‌اش را با پیراهن تیم مونترال ایمپکت در MLS (لیگ حرفه‌ای آمریکا) انجام داد. مهاجم ساحل عاجی پس از بازی با هواداران خداحافظی و در توییتر خود به ترک MLS و جدایی از این باشگاه کانادایی اشاره کرد. دروگبا دو سال در این لیگ حضور داشت. مهاجم پیشین چلسی با وجود آنکه 38 سال دارد، قصد ندارد از فوتبال خداحافظی کند و هنوز مقصد بعدی‌اش را مشخص نکرده است.دروگبا پس از دوران موفقش در چلسی، در سال 2012 باشگاه انگلیسی را ترک کرد. او به لیگ‌های چین و ترکیه رفت و سپس در دوره‌ای کوتاه، دوباره به چلسی بازگشت و در نهایت بهMLS رفت.
گرت بیل 25 بازی دور از میادین
مهاجم رئال مادرید تا آوریل به میادین بازنخواهد گشت.گرت بیل هفته گذشته در دیدار برابر اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان اروپا آسیب دید و مشخص شد یکی از‌تاندون‌های قوزک پای راستش دچار مشکل شده است و برای بهبودی نیاز به عمل جراحی دارد. او سه شنبه در لندن جراحی کرد و پس از انجام تست‌های پزشکی مدت دوری‌اش از میادین مشخص شد.مهاجم ولزی رئال مادرید تا آوریل نمی‌تواند تیمش را همراهی کند یعنی 25 بازی را از دست خواهد داد. بیل علاوه بر ال‌کلاسیکو امروز، 14 بازی لالیگا، جام جهانی باشگاه‌ها و یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست خواهد داد. او همچنین در کوپا دل ری نمی‌تواند مادرید را همراهی کند.
صعود راحت منچستریونایتد و حذف آرسنال
با صعود منچستریونایتد و حذف آرسنال چهره چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی جام اتحادیه مشخص شد. در ادامه دیدارهای یک چهارم نهایی رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس دو دیدار برگزار شد که در یکی از دیدارها منچستریونایتد با نتیجه 4 بر یک از سد وستهم گذشت. در این دیدار ابراهیموویچ در دقیقه 2 خیلی زود دروازه حریف را باز کرد. در ادامه وستهم گل خورده را پاسخ داد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد. در نیمه دوم درخشش آنتونی مارسیال و دو گل او باعث شد تا یونایتد خیال خود را راحت کند و در اواخر بازی باز هم زلاتان گلزنی کرد تا این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود منچستریونایتد به پایان برسد. در دیگر دیدار آرسنال به دیدار ساوتهمپتون رفت و در پایان با دو گل شکست خورد و از جام اتحادیه کنار رفت.بازیهای مرحله نیمه نهایی به صورت رفت و برگشت خواهد بود و تقریبا 20 روز دیگر برگزار می‌شود.
تری: می‌خواهم دو فصل دیگر بازی کنم!
کاپیتان چلسی تاکید کرد که قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد و می‌خواهد دو فصل دیگر بازی کند.با وجود آنکه کاپیتان چلسی به روزهای پایانی فوتبال خود نزدیک شده است اما تاکید کرد که تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال ندارد و می‌خواهد دو فصل دیگر با پیراهن آبی پوشان به میدان رود.تری گفت: تا پایان فصل با چلسی قرارداد دارم و هنوز نمی‌دانم که قرار است چه اتفاقی در پایان فصل بیفتد. می‌توانم این را بگویم که تا دو فصل دیگر قصد خداحافظی از فوتبال را ندارم. چه در چلسی باشم و چه در تیم دیگری می‌خواهم دو فصل دیگر بازی کنم.