kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال



حسن‌زاده بهترین بازیکن فوتسال قاره آسیا
فدراسیون فوتبال آسیا در مراسمی بهترین‌های سال ۲۰۱۶ را معرفی کرد.مراسم برترین‌های سال آسیا در ابوظبی امارات برگزار شد و بهترین‌های سال ۲۰۱۶ در بخش‌های مختلف معرفی شدند. در این مراسم علی کفاشیان و مهدوی کیا حضور داشتند. کفاشیان جایزه توسعه‌ فوتبال را به فدراسیون هند اهدا کرد و مهدی مهدوی‌کیا کشور برتر در توسعه فوتبال پایه را اعلام کرد. این جایزه به فدراسیون فوتبال فیلیپین، برونئی و استرالیا تعلق گرفت. قطر جایزه رویایی را به خود اختصاص داد. جایزه امیدبخشی به فدراسیون فوتبال بوتان اهدا شد و ژاپن نیز برنده جایزه الهام‌بخشی شد. بهترین سرمربی بانوان چان یوئن تینگ شد و در بخش مردان این جایزه به چوی کانگ هی از کره‌ جنوبی رسید. جایزه بهترین بازیکن سال در بخش بانوان به کایتلین فورد استرالیایی اهدا شد و همچنین عمر عبدالرحمن به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی شد. در همین حال، ریتسو دوئان ژاپنی نیز در بخش مردان به عنوان بهترین بازیکن جوان معرفی شد. در این مراسم جایزه بهترین فوتسالیست سال اعلام و علی‌اصغر حسن‌زاده به عنوان برگزیده معرفی شد.
همچنین پس از مدت‌ها بحث و جدل درباره حضور یا غیبت نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران در مراسم انتخاب برترین‌های قاره آسیا، این مراسم بدون حضور مهدی تاج و علی‌رضا اسدی، رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران آغاز شد. علی کفاشیان در کسوت نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و نه به عنوان نماینده فوتبال ایران در این مراسم حضور دارد.فدراسیون فوتبال ایران به دلیل اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخاب نامزدهای برترین‌های آسیا هیچ سهمی برای ایران در نظر نگرفته بود و نیز به دلیل تایید میزبانی سوریه از ایران در ورزشگاه بی‌کیفیت شهر سرمبان مالزی و پیش از آن همراهی با شیطنت عربستان سعودی در محروم کردن باشگاه‌های ایرانی از میزبانی تیم‌های عربستانی در ایران، نسبت به تصمیم‌های AFC معترض بود و اعلام کرده بود که احتمال دارد مراسم انتخاب برترین‌های قاره آسیا را تحریم کند.
قلعه‌نویی: می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی می‌گوید روی گلی که خوردند، کسی مقصر نبود.امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم تراکتورسازی پس از تساوی تیمش مقابل پدیده مشهد اظهار کرد: راجع به بازی نمی‌دانم چه بگویم. نیمه اول خوب بودیم که می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم ولی خدا این طور نخواست. گلی هم که خوردیم کسی مقصر نبود. در مجموع هر دو نیمه خوب کار کردیم.او ادامه داد: زمانی که گل خوردیم تیم ما از نظر روحی به هم ریخت ولی توانستیم به بازی برگردیم. منتها نتوانستیم گل بزنیم و برنده دیدار شویم.سرمربی تیم تراکتورسازی با بیان اینکه دفاع راست پدیده نفوذهای خوبی داشت گفت: با توجه به این موضوع ما به ابراهیمی گفتیم که با او حرکت کند. کرار هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و خوب بازی نکرد.
ویسی: تیم را در نیم فصل ترمیم می‌کنم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان معتقد است تیمش با وجود ارائه بازی زیبا مقابل گسترش فولاد به دلیل ضعف در گلزنی برد را با باخت عوض کرد.عبدالله ویسی در نشست خبری بعد از بازی با گسترش فولاد که با شکست دو بر یک تیمش به پایان رسید، گفت: بازی خوب، زیبا و هجومی را از جانب هر دو تیم مشاهده کردیم. این بازی می‌توانست با تفاضل گل بالا برای هر دو تیم به پایان برسد. ما و فولاد گسترش بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم اما سهم حریف از تعداد گل‌های ما بیشتر بود و من به این تیم تبریک می‌گویم. امیدوارم در بازی‌های بعد کاری کنیم که موقعیت‌هایمان تبدیل به گل شود.سرمربی سپاهان ضمن بیان این مطلب که تیمش فوتبال خوبی را به اذعان کارشناسان به نمایش می‌گذارد، تاکید کرد: شما، رسانه‌ها و کارشناسان می‌گویید سپاهان خوب بازی می‌کند اما ما بازیکن پنج، شش گل در تیم‌مان نداریم. این یعنی تیم با مشکل گلزنی روبروست. مطمئنا از تعطیلات نیم فصل برای ترمیم تیم در این نقطه استفاده خواهیم کرد. معلوم نیست چه بازیکنی بگیریم اما احتمالا با گزینه‌های داخلی و خارجی مذاکره خواهیم کرد.
فرکی: استعفا دادم تا دست مدیرعامل باز باشد
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: من از فوتبال کنار می‌روم، اما حاضر نیستم اصولم را فراموش کنم و این‌طور که دیگران هستند، باشم و از خودم دور شوم. حسین فرکی پس از استعفایش از سرمربیگری تیم سایپا، اظهار کرد: امیدوار بودیم که بازی با استقلال خوزستان را به نفع خودمان به پایان ببریم و موقعیت‌مان را در جدول بهبود ببخشیم اما این اتفاق رخ نداد و عملکرد تیم ما خوب نبود. برای ما دیگر توجیهی نیست که بگوییم امروز شش بازیکنان‌مان مصدوم بودند و در کنار تیم نبودند.وی افزود: چیزی که به ذهنم می‌رسید را انجام دادم و مجموعه تمام تلاشش را انجام داد تا ما از این وضعیت خارج شویم اما امروز نتوانستیم برنده بازی باشیم. من خودم به مدیرعامل استعفام را اعلام کردم تا با جایگزین و فرد دیگری شرایط تیم را بهبود ببخشند. از این لحظه به بعد کاری از دست من بر نمی‌آید. امیدوارم باشگاه درخواست من را بپذیرد زیرا اگر مشکلی در من است با رفتنم به تیم کمک کند. می‌خواهم سایپا که یکی از تیم‌های خوب و ریشه‌دار ایران است به سر منزل مقصود برسد. چیزی برای گفتن ندارم اما در فوتبال تجارب بسیاری به دست آورده‌ام. فرکی افزود: ان‌شاءالله مدیرعامل استعفای من را بپذیرد. شاید فرد دیگری بیاید و بتواند با سلیقه و روش خودش به تیم کمک کند. من علی‌رغم تمام تلاشی که انجام دادم نتیجه نگرفتم. امیدوارم باشگاه استعفای مرا بپذیرد اما اگر ایشان قبول نکنند و به من تکلیف کنند، باید بمانیم و وضعیت را درست کنیم. من واقعا ناراحتم که آقای درویش را ناراحت می‌بینم زیرا چیزی که مجموعه ما باید ارائه کند را ارائه نمی‌دهد.من آدم خودخواهی نیستم که بخواهم طوری حرکت کنم که آسیبش به مجموعه برسد. همانطور که گفتم شاید حضور من به مجموعه آسیب می‌زند به همین خاطر دست مدیرعامل باشگاه را باز گذاشتم. نمی‌خواستم عاملی باشم که باعث آسیب سایپا شوم.وی افزود: به من می‌گویند چرا در کنار زمین فریاد نمی‌زنی و به داوری اعتراض نمی‌کنی زیرا این مسئله بر روند تیمی تاثیرگذار است. من معنی این حرف‌هایی که به من زده‌اند را متوجه نشدم. نمی‌دانم یعنی چه که به داور اعتراض کنم، یعنی با انجام یک حرکت اشتباه برای تیمم مفید باشم. فکر نمی‌کنم کسی اعتراض کردن به داور را تایید کند، اگر هم بد باشد که قاعدتا بد است اما متاسفانه در فوتبال ما می‌گویند اگر یک نفر ۱۰ کار خلاف انجام می‌دهد شما هم باید آن را انجام بدهید. من هم می‌گویم ۳۰ سال است که به داور اعتراض نکردم و باز این کار را نمی‌کنم. من می‌گویم طوری با آن ۱۰ مربی متخلف برخورد شود که دیگران خودشان را اصلاح کنند و کار خوب را انجام بدهند. من هیچ وقت دوست ندارم به خاطر یک یا ۳۰ بازی، ۴۰ سال اعتبار ورزشی‌ام را زیر سوال ببرم و خلاف آن چیزی که هستم را انجام بدهم.
صادر شدن رأی دیدار صبا و استقلال در اسرع وقت
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: حوادث دیدار صبا و استقلال را با دقت و به صورت کامل و در اسرع وقت بررسی خواهیم کرد. اسماعیل حسن‌زاده در مورد بازی تیم‌های صبا و استقلال گفت: هرچند گزارش ناظران مسابقه صبا و استقلال را دریافت نکرده‌ایم اما متاسفانه از پخش مستقیم تلویزیون و رسانه‌های گروهی و شبکه‌های مجازی اتفاقات ناپسند این دیدار را دیدیم. وی  افزود: در اسرع وقت و به صورت کامل حوادث و حواشی این دیدار را در مورد درگیری بازیکنان و بخصوص مربیان که باید الگوی جوان‌ترها باشند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.حسن زاده گفت: به هیچ وجه در سطح اول فوتبال کشور نباید شاهد اینگونه اتفاقات باشیم و قطعا رأیی صادر خواهیم کرد تا ضمن بازدارندگی از سرایت این حوادث به سایر لیگ‌ها نیز جلوگیری شود.