kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
با اقدام به موقع ارتش عراق

فتنه تکفیری‌ها در سامرا در نطفه خفه شد

حمله تروریست‌های تکفیری داعش به شهر مقدس سامرا با اقدام به موقع نیروهای امنیتی عراق خنثی شد و تروریست‌های انتحاری همگی به هلاکت رسیدند.



در حالی که حلقه محاصره تروریست‌های داعشی در موصل روز به روز تنگ‌تر می‌شود عوامل این گروه تروریستی سعی دارند جبهه‌های جدیدی را در سایر شهرهای عراق باز کنند تا فشار‌ها بر تروریست‌های گرفتار در موصل کمتر شود.
در همین رابطه دیروز مقامات امنیتی عراق اعلام کردند پنج عامل انتحاری داعش در حالی که کمربند انفجاری بر تن داشتند به مناطقی در مرکز سامرا نفوذ کرده و در یکی از منازل پناه گرفتند.
یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین دراین‌باره گفت: نیروهای امنیتی ضمن وضع قانون منع آمد و شد در سامرا  با این تروریست‌ها درگیر شدند و هر پنج تروریست انتحاری را به هلاکت رساندند و کنترل اوضاع را در سامرا به دست گرفتند.در این عملیات ، چهار نفر از نیروهای امنیتی و یک نفر از محافظان شیخ کامل عباس، از اعضای شورای استانداری صلاح‌الدین به شهادت رسیدند.
بر اساس این گزارش، منع آمد و شد در سامرا لغو و تمام ورودی‌ها و خروجی‌های این شهرستان باز شده است.شهر سامرا آبان ماه گذشته شاهد انفجار تروریستی بود که گروه تروریستی داعش آن را به‌عهده گرفت.در این انفجار شماری از زوار به شهادت رسیدند که در بین شهدا شماری از زوار ایرانی نیز حضور داشتند.