kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
خبرگزاری فارس:

بانک تجارت 7 ماه است با هیئت مدیره غیررسمی اداره می‌شود

بانک تجارت هفت ماه است که با هیئت مدیره چهار نفره و به‌صورت غیررسمی اداره می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس؛ ترکیب هیئت مدیره بانک تجارت نشان می‌دهد، این بانک بورسی برای هفتمین ماه متوالی نتوانسته از رسمیت برخوردار باشد.
هم‌اکنون در ترکیب هیئت مدیره بانک تجارت محمد ابراهیم مقدم نودهی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره، علیرضا اکبری ماسوله به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان عضو هیئت مدیره، رضا دولت‌آبادی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان یزد به عنوان عضو هیئت مدیره و محمدرضا رستمی به نمایندگی از سرمایه‌گذاری صبا تامین به عنوان عضو هیئت مدیره در این ترکیب حضور دارند.
این در حالی است که با وجود کناره‌گیری سید مجتبی فهیم هاشمی از ترکیب هیئت مدیره بانک تجارت هنوز هیچ فردی به جای وی انتخاب نشده و همچنان یک کرسی هیئت مدیره این بانک فاقد نماینده است. از این رو هیئت مدیره بانک تجارت هم‌اکنون فاقد رئیس هیئت مدیره بوده و به لحاظ قانونی رسمی نیست.
مطابق با قانون تجارت، عده هیئت مدیره در شرکتهای سهامی عام نباید از پنج نفر کمتر باشد، ولی بیشتر از آن طبق اساسنامه مانعی ندارد. در عین حال ترکیب هیئت مدیره شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که همواره بر مبنای اعداد فرد و بیشتر از پنج نفر چینش می‌شود.
با این اوصاف معلوم نیست مدیران شرکت‌ها و مجموعه‌های مدیریتی متعلق به بانک تجارت هم‌اکنون بر اساس کدام رویه و سیاست در طول هفت ماه اخیر به تصمیم‌گیری برای مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کرده‌اند و چگونه از تضییع منافع سهامداران بانک تجارت جلوگیری می‌شود؟