kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران:

بورس کالا شرعی‌ترین و آسان‌ترین راه برای تامین مالی بنگاه‌ها است

رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با بورس کالای ایران بر حضور بنگاه‌های اقتصادی در این بورس به منظور تامین مالی تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران ، ابوالفضل روغنی گلپایگانی گفت: بورس کالا یکی از راهکارهای تامین مالی بنگاه‌ها بوده و شرعی‌ترین و آسان‌ترین راهی است که بنگاه‌ها را به نقدینگی می‌رساند، بنابراین امیدواریم این تفاهمنامه شروع خوبی برای آشنایی فعالان صنعت با مزیت‌های بورس کالا و استفاده از ظرفیت‌های این بازار باشد.
وی افزود: متاسفانه صنعت کشور از مزیت‌های بازار سرمایه و بورس کالا مطلع نیست به طوری که طبق آمارهای اقتصادی آمریکا، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد منابع مالی بنگاه‌های آمریکا از طریق بازار بورس تامین می‌شود. ما نیز باید از ظرفیت‌های بورس کالا در راستای سهولت تامین مالی بنگاه‌ها استفاده کنیم که امیدواریم این تفاهمنامه به زودی عملیاتی شده و شاهد ارتقای بورس کالا و همچنین بهبود شرایط بنگاه‌ها در اقتصاد باشیم.
رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: همچنین با توجه به مزیت‌های بورس کالا، به زودی موضوع صادرات و واردات در شورای روسای کمیسیون اتاق مطرح شده و کمیسیون صادرات، واردات و گردشگری را فعال می‌کنیم، به طوری که امیدواریم تمامی کمیسیون‌های اتاق از ظرفیت‌های بورس کالا به نحو مطلوب استفاده کنند.
مدیرعامل بورس کالای ایران هم در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان این بورس با کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: بورس کالا بستری را فراهم کرده است تا فعالان صنعت و تجارت بتوانند به شیوه‌ای کارآمد و هدفمند، نقش‌آفرینی کنند به این ترتیب هر چه تعامل بورس کالا با فعالان اقتصادی بیشتر باشد، اثرات مثبت‌تر و واقعی‌تری در اقتصاد ملی خواهیم داشت.
حامد سلطانی‌نژاد با بیان اینکه بورس کالا مدعی است می‌تواند زیرساخت‌های انجام معاملات به صورت مدرن و کارآمد را برای فعالان اقتصادی فراهم کند، افزود: امروز کشور ما در بسیاری از کالاها دارای مزیت است و پتانسیل تبدیل شدن ایران به مرجع قیمتی در منطقه وجود دارد در این بین بورس کالای ایران درصدد نقش‌آفرینی بیشتر در حوزه صادرات و تاثیرگذاری در بازارهای منطقه‌ای است تا ایران از کانال بورس کالا بتواند به مرجع قیمتی برخی کالاها تبدیل شود.