kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
تورنمنت آذربایجان محک خوبی برای کشتی‌گیران جوان ما بود

اسماعیل‌نژاد: قانون جدید کشتی‌فرنگی بی‌رحم است

مربی تیم ملی کشتی‌فرنگی اعتقاد دارد قانون جدید بی‌رحم است و کشتی‌گیری که کشتی بلد باشد و بتواند مسابقه را اداره کند، موفق خواهد بود.




فرهاد اسماعیل‌نژاد درباره عملکرد فرنگی‌کاران در تورنمنت آذربایجان، قوانین جدید و... به اظهار‌نظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
*سطح مسابقات تورنمنت آذربایجان واقعاً بالا بود به خصوص برای ما که با تیمی جوان شرکت کرده بودیم. قهرمانان جهان و المپیک در این مسابقات ناکام بودند و به نظرم بچه‌های ما نتایج خوبی کسب کردند، البته همان‌طور که قبلاً گفته بودم تراکم مسابقات قهرمانی کشور، لیگ داخلی، دانشجویان جهان و لیگ جهانی اجازه نداد که نفرات بهتر و بیشتری را با خود ببریم.
* الیاسی و حسینی عملکرد خوبی داشتند؛ الیاسی با حریف روسش که عنوان‌دار جهان بود بسیار خوب کشتی گرفت، البته جو مسابقه هم کشتی‌گیران ما را گرفته بود. حسینی هم برابر حریف بلاروس می‌توانست برنده باشد. در مجموع از عملکرد کشتی‌گیرانمان راضی بودیم و این میدان محک خوبی برای آنها بود،‌ هرچند که اگر می‌توانستیم با نفرات بیشتری شرکت کنیم، بهتر بود.
* متأسفانه گرمسیری در روزهای آخر اردو آسیب دید و حتی در تمرینات هم حضور نداشت، اما چون نام او رد شده بود، همراه تیم اعزام شد تا حداقل با جو مسابقات و حریفانش آشنا شود. دور اول هم کشتی خوبی با کورپاسی کشتی‌گیر مطرح مجارستان گرفت، اما آسیب‌دیدگی اجازه نداد مسابقات را ادامه دهد.
* گرایی هم با 74 کیلوگرم وزن در این مسابقات روی تشک رفت و زیر وزن قانونی بود. با توجه به خلایی که در این وزن داریم هم کادر فنی و هم خودش تمایل داشتیم حضور در این وزن را تجربه کند؛ چراکه در آینده می‌تواند مهره خوبی در 75 کیلوگرم باشد. حریف گرجی او همان کشتی‌گیری بود که در المپیک عبدولی را اذیت کرد. گرایی بد کشتی نگرفت، هرچند که خیلی دیر کشتی را شروع کرد.
* داوران در این مسابقات تا حدودی هوای کشتی‌گیران میزبان را داشتند، اما قانون جدید بی‌رحم است و کشتی‌گیری که کشتی بلد باشد و به خوبی و صحیح بتواند کشتی را اداره کند، موفق خواهد بود. متأسفانه برخی کشتی‌گیران ما هنوز نتوانسته‌اند با این قانون تطبیق پیدا کنند.
* باید این نقاط ضعف را تا مسابقات جهانی، غیراوزان المپیکی برطرف کنیم تا لطمه نبینیم. بیش از هر چیز نیازمند حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی هستیم که خوشبختانه پیش از مسابقات آسیایی و جهانی در سال 2017، جام تختی و جام جهانی را در پیش داریم که می‌توانیم به عنوان میادین تدارکاتی از آن بهره ببریم تا کشتی‌گیران‌مان با قانون جدید آشنا شوند.