kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

اخبار کوتاه از فوتبال


تاج: کفاشیان باید در AFC برای ایران تلاش کند
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درخصوص اعتراض ما به AFC و پست کفاشیان در این نهاد باید بگویم که توقع ما از کفاشیان ادامه همان موضعی است که فدراسیون داشته ‌است. مهدی تاج درباره آخرین تصمیم فدراسیون فوتبال برای حضور در مراسم AFC اظهار کرد: هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و طی همین یکی دو روز باید ببینیم که چه می‌خواهیم و قطعا امروز یا فردا تصمیم خود را در این خصوص خواهیم‌ گرفت. وی درباره حضور کفاشیان در AFC و توقع فدراسیون از او گفت: به هر حال ما توقع داریم که هموطنان حاضر در AFC برای کشور خود تلاش کنند و البته وقتی اعتراض یا درخواستی هم داشتیم، در ادامه این موضع حرکت کنند. اینکه در AFC نماینده ‌داشته ‌باشیم را امتیاز می‌دانم و قطعا این به نفع ماست ولی باید از حق خود دفاع کنیم و همین کاری که کردیم، ملاک عمل آن‌ها هم باشد. رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه در انتخابات آتی آیا باز هم کفاشیان از طرف ایران برای حضور در شورای فیفا بار دیگر معرفی می‌شود، گفت: ابتدا باید ببینیم کفاشیان تمایلی به ادامه کار خود دارد یا نه. تاج در خصوص اینکه پیوندهای خواهرخواندگی میان فوتبال ایران و کشورهایی از قبیل هلند چه آورده‌ای برای ما دارد، تصریح کرد: نمی‌توانیم رابطه خود را با کشورهای جهان قطع کنیم، باید با کشورهایی مثل هلند، ژاپن و‌... رابطه خوب داشته ‌باشیم. جالب است بدانید که رئیس فدراسیون هلند به هیچ‌وجه صوری امضاء نمی‌کند. قرار است به زودی سه تیم آموزشی از هلند راهی ایران شوند و در خصوص امنیت هواداران و تیم‌های پایه و بانوان صحبت‌هایی مطرح شود.
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: بازی دوستانه با تیم ملی ساحل‌عاج قطعی شده و اردوهایی در این زمینه برگزار خواهیم کرد. همچنین در حال رایزنی برای برگزاری دیداری با تیم ملی هلند هستیم.
تیم‌های بدهکار اجازه نقل و انتقال بازیکن ندارند
دبیرکل فدراسیون فوتبال پس از برگزاری نشست کارگروه بررسی وضعیت باشگاه‌های بدهکار با حضور ارکان قضایی فدراسیون، نامه ای را به سرپرست سازمان لیگ ارسال کرد. در نامه علیرضا اسدی (دبیر فدراسیون فوتبال) به حیدر بهاروند (سرپرست سازمان لیگ فوتبال) آمده است که پیرو برگزاری نشست کارگروه بررسی وضعیت باشگاه‌های بدهکار با حضور رئیس فدراسیون و ارکان قضایی و دیگر بخش‌های ذیربط، اقدامات اجرایی برگرفته از کارگروه فوق به تایید رئیس فدراسیون فوتبال رسیده و موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می شود:1- ایجاد دبیرخانه دائمی جهت تهیه لیست مستمر بدهکاران و به روز کردن اقدامات و اخطارهای ابلاغی.2-تهیه لیست دقیق باشگاههای بدهکار و لیست بستان‌کاران و به روز کردن آن توسط کمیته انضباطی. 3- اجرای آراء در نیم فصل آتی نقل و انتقالات حتما عملی شود. 4- تیم‌های بدهکار در صورتی اجازه نقل‌و‌انتقال در نیم‌فصل را دارند که حداقل 10 درصد بدهی‌های خود را با نظر کمیته انضباطی تسویه کنند و همچنین معادل مبلغ اسمی مندرج در قرارداد‌های جدید را جهت تسویه استهلاک بدهی‌های خود تادیه کنند. 5- برای شروع فصل جدید نیز باشگاه‌های بدهکاری که از قبل از تاریخ 15 مرداد ماه 95 محکومیت یافته‌اند، حق فعالیت و هرگونه نقل و انتقالات را نداشته باشند.6- از شروع فصل جدید مطابق آیین‌نامه انضباطی، راهکارهای قانونی کسر امتیاز برای اجرای دادنامه های بعد از تاریخ 25 مرداد ماه 93 اعمال شود (در این خصوص پیشنهاد ارائه شود) 7- از نیم‌فصل 96-95 باشگاههای بدهکار اجاز ثبت بازیکن خارجی نداشته باشند (با نظر کمیته انضباطی).
پیروزی روستوف با گلزنی آزمون
روستوف با حضور مهاجم ایرانی‌اش توانست آنژی را شکست دهد. هفته پانزدهم لیگ یک فوتبال روسیه امروز (یکشنبه) پیگیری شد و روستوف توانست با دو گل مهمانش آنژی را شکست دهد. در دقایق پایانی نیمه نخست سردار آزمون با پاس دیمیتری پولوز گلزنی کرد و این نیمه با پیروزی یک بر صفر میزبان به پایان رسید. در نیمه دوم باز هم روستوف گلزنی کرد. الکساندرو گاتکان دروازه تیم مهمان را در دقیقه ۷۹ بازی کرد. دو دقیقه بعد او با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. آزمون که در ترکیب اصلی حضور داشت در دقیقه ۶۴ تعویض شد. سعید عزت‌اللهی دیگر بازیکن ایرانی روستوف از روی نیمکت نظاره‌گر بازی بود.روستوف با این برد ۲۴ امتیازی شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.
اعتراض فدراسیون فوتبال عراق به حکم CAS
در دادگاه فدرال سوئیس
فدراسیون فوتبال عراق حکم دادگاه داوری ورزشی را که به سود سعودی‌ها رای داد قبول ندارد و به دنبال بردن شکایت به دادگاه فدرال سوئیس است. دادگاه عالی ورزش سرانجام حکم نهایی خود را درباره دعوای فوتبالی بین عراق و عربستان اعلام کرد. بر‌اساس حکم دادگاه عالی ورزش، عربستان مشکلی برای میزبانی از عراق ندارد و دیدار برگشت دو تیم در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید در خاک عربستان برگزار شود. این درحالی است  که فیفا پیش از این تاکید کرده بود باید این دیدار در زمین بی‌طرف برگزار شود. فدراسیون فوتبال عراق این حکم دادگاه داوری ورزشی را ظالمانه دانست و تاکید کرد که آن را قبول نخواهد کرد. علی جبار، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد به دادگاه فدرال سوئیس شکایت کردند. او در این زمینه گفت: عربستان و عراق این حق را دارند برای دفاع از مواضع خود به CAS و دادگاه فدرال سوئیس یا هر مرجع دیگری که وجود دارد شکایت کنند. به این حکم کاس اعتراض داریم. به همین خاطر درخواست شکایت‌نامه خود را به دادگاه فدرال سوئیس ارائه دادیم.فدراسیون فوتبال عراق پیش از این ایران را به عنوان میزبان خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب کرد اما فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد به هیچ وجه حاضر نیست که در خاک ایران به میدان برود و همین باعث شد تا عراق، مالزی را به عنوان میزبان خود انتخاب کند.