kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
توقف استقلال مقابل تیم 10 نفره گسترش فولاد

پرسپولیس صدر جدول را به تراکتورسازی تبریز داد

توقف تیم‌های پرسپولیس و استقلال و صعود تیم تراکتورسازی تبریز به صدر جدول، مهم‌ترین اتفاقات هفته یازدهم لیگ برتر بود.


سرویس ورزشی-

پرونده رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری چهار دیدار بسته شد که در مهم‌ترین بازی تیم استقلال علی‌رغم برتری دو برصفر برابر گسترش فولاد، در نهایت مقابل این تیم با تساوی دو – دو متوقف شد. آبی‌پوشان تهرانی که قبل از تعطیلات توانسته بودند نتایج قابل قبولی بگیرند و از انتهای جدول جدا شوند، در دقایق ابتدایی بازی نمایش قابل قبولی برابر گسترش داشتند و خیلی زود توانستند دروازه حریف تبریزی را باز کنند. ابتدا در دقیقه ۱۳ محسن کریمی با دریبلی زیبا درون محوطه جریمه ضربه نه چندان محکمی را به سمت دروازه گسترش زد که این توپ را خسوس دفع کرد اما با برخورد به پای سیدمحسن حسینی وارد دروازه  شد. دو دقیقه بعد از این گل تیم گسترش می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه «شیمبا» به تیر عمودی دروازه حریف برخورد کرد. در حالی که گسترش فولاد در تلاش برای جبران گل خورده بود استقلال در دقیقه ۲۳ گل دوم را هم روی یک ضدحمله زد و این بار هم محسن کریمی این کار را انجام داد.درحالی که استقلالی‌ها خود را برای برتری دو بر صفر نیمه اول آماده می‌کردند در دقیقه ۴۳ لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا با عبور از میان دو مدافع آبی‌پوشان با شوتی محکم دروازه رحمتی را باز کرد تا نیمه اول با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان برسد.
در نیمه دوم دو تیم فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشتند اما یک اتفاق شرایط را به سود آبی‌ها تغییر داد تا هواداران این تیم امیدوار به یک برد و کسب سه امتیاز شوند. در دقیقه ۷۵ خسوس دروازه‌بان گسترش با بیرون آمدن از محوطه جریمه خطای خطرناکی را روی محسن کریمی انجام داد و با کارت قرمز مستقیم داور اخراج شد. پس از چند دقیقه توقف بازی و حضور دروازه بان دوم گسترش این دیدار مجددا پیگیری شد که تیم گسترش در دقیقه ۸۰ موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. در این دقیقه محمدرضا خلعتبری که نیمه دوم به میدان آمده بود از اشتباه مدافع استقلال نهایت استفاده را برد و توپ را درون محوطه هجده قدم به علی نقی زاده پاس داد و این بازیکن هم با ضربه‌ای زیبا دروازه رحمتی را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.
در دیگر بازی دیروز و در آبادان، تیم ذوب‌آهن اصفهان با نتیجه سه بر صفر نفت آبادان را شکست داد. گل‌های ذوب‌آهن را در این دیدار خارج از خانه، مهدی رجب زاده در دقایق ۴۵ از روی نقطه پنالتی، ۸۲ و ۸۴ وارد دروازه صنعت نفت آبادان کرد.
در تبریز، تیم‌ فوتبال تراکتورسازی تبریز با برتری دو بر یک مقابل صبای قم به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران رسید. در این بازی محمد ابراهیمی(۵۴) و محمد ایران پوریان(۶۶ - پنالتی) برای تراکتورسازی و احمد حسن‌زاده(۷۱) برابر صبا گل زدند. تراکتورسازی با این پیروزی ۲۳ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت.
در مشهد هم دیدار تیم‌های پدیده مشهد و ماشین‌سازی تبریز با برتری یک بر صفر سفیدپوشان میزبان به پایان رسید. در این بازی معین عباسیان در دقیقه ۲۱ تنها گل پدیده را به ثمر رساند تا تیم میزبان در این بازی به پیروزی برسد.
زور پرسپولیس و پیکان به یکدیگر نرسید
اما در چارچوب دیدارهای هفته یازدهم روز پنجشنبه نیز چهار بازی برگزار شد که در یکی از آنها تیم‌های پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس به تساوی صفر – صفر رسیدند. در نیمه اول این بازی هر دو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما از آنها استفاده نکردند. بازی هجومی دو تیم در نیمه دوم هم ادامه یافت و هم شاگردان مجید جلالی و هم شاگردان برانکو ایوانکوویچ فرصت‌هایی را روی دروازه تیم مقابل ایجاد کردند. با این حال اخراج محمد انصاری مدافع وسط پرسپولیس در دقیقه ۶۶ معادلات مسابقه را تغییر داد. انصاری با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا برانکو خیلی زود رامین رضائیان را به جای علی علیپور وارد زمین کند. به این ترتیب حسین ماهینی به دفاع وسط منتقل شد و رضائیان در دفاع راست بازی کرد. هر چند پرسپولیس بعد از ۱۰ نفره شدن عقب نکشید، ولی پیکان در دقایق پایانی فشار بیشتری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. با این حال این مهدی طارمی بود که در دقیقه ۸۹ می‌توانست کار را تمام کند و برای پرسپولیس گلزنی کند ولی رحمان احمدی دروازه بان پیکان مانع شد. همچنین در دقیقه ۹۲ گادوین منشا تا آستانه بازکردن دروازه پرسپولیس رفت ولی سیدجلال حسینی این توپ را دفع کرد تا بازی در نهایت با همان تساوی بدون گل تمام شود.
روز پنجشنبه و در اصفهان نیز جدال تیم‌های سپاهان و فولاد با تساوی یک – یک به پایان رسید. ساسان انصاری در دقیقه ۱۹ از روی نقطه پنالتی برای فولاد گلزنی کرد و موسی کولی بالی در دقیقه ۳۳ گل تساوی سپاهان را به ثمر رساند. سپاهان در این بازی یک پنالتی هم از دست داد.
در تهران و در ورزشگاه تختی هم تیم نفت موفق شد با نتیجه دو بر صفر سایپا را شکست دهد. محمد قاضی در دقیقه ۲۵ از روی نقطه پنالتی و آرش رضاوند در دقیقه ۴۵ برای نفت گلزنی کردند تا علی دایی مقابل مربی سابق خود(حسین فرکی) پیروز شود.
و بالاخره در خوزستان جدال تیم‌های استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان مشهد با تساوی صفر – صفر به پایان رسید.
با نتایج ثبت شده در هفته یازدهم، پرسپولیس پس از چند هفته صدرنشینی به رده دوم سقوط کرد تا تراکتورسازی تبریز صدرنشین لیگ برتر شود.