کد خبر: ۹۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
نماینده ایران در سازمان ملل:

اتهامات فله‌ای رژیم صهیونیستی علیه ایران داستان مضحکی است



نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای نماینده اسرائیل گفت: بسیار مضحک و ریاکارانه است که نماینده رژیمی که به مدت چند دهه سرزمین‌های دیگران را در اشغال خود دارد هر از چندگاه ایران را متهم به نقض حقوق بین‌الملل کند.
«دنی دنون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به این نهاد مدعی شده است که ایران با پروازهای تجاری خود به حزب‌الله لبنان سلاح ارسال می‌کند.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست» در نامه‌ تل‌آویو به شورای امنیت سازمان ملل متحد ادعا شده است که این اقدام توسط هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.
دنی دنون مدعی شده است که این هواپیماها مستقیما  از فرودگاه لبنان یا دمشق به حزب‌الله سلاح انتقال می‌دهند.
در بخشی از این نامه سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد آمده است: «ایران به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل چون ۱۰۷۱ و ۲۲۳۱ ادامه می‌دهد. ایران سازمان‌های خرابکار را در خاورمیانه مسلح ساخته و در بی‌ثبات‌سازی منطقه است».
 پاسخ ایران به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی
به گزارش فارس، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس‌شورای امنیت به نامه نماینده رژیم صهیونیستی پاسخ داد.
در بخشی از این نامه آمده است: نماینده رژیم صهیونیستی ادعا کرده که اطلاعات جدیدی را به شورای امنیت ارائه داده است در حالی که این اظهارات چیزی جز ادعاهای پوچ و سراسر کذب تکراری این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشد. مثل همیشه ادعاهای بی‌اساسی که هیچ شاهدی برای اثبات آن ارائه نمی‌شود.
در بخش دیگری از نامه آمده است: ایراد اتهامات فله‌ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت توسط رژیمی که خود بیشرمانه همه قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت در محکومیت اشغالگریش طی دهه‌های گذشته را به استهزا گرفته نیز خود داستان خنده‌داری است. چنین رژیم جنایتکار و اشغالگری در موقعیتی نیست که به طرح این‌گونه ادعاها علیه ملت‌های دیگر بپردازد.
همچنین بسیار مضحک و ریاکارانه است که نماینده رژیمی که به مدت چند دهه سرزمین‌های دیگران را در اشغال خود دارد و رعایت حداقل حقوق انسانی را نیز از فلسطینیان مضایقه می‌کند هر از چندگاه ایران را متهم به نقض حقوق بین‌الملل کند.
و در پایان باید گفت که رژیم صهیونیستی با طرح این‌گونه ادعاها و اتهام زنی علیه سایر کشورها و از جمله ایران در واقع از الگوی رفتاری معمول خود برای فرافکنی و پوشاندن جنایات خود علیه شهروندان بیگناه فلسطینی پیروی می‌کند تا بدین گونه توجه جهانیان را از ادامه محاصره دو میلیون انسان برای مدت ده سال گذشته در غزه؛ بمباران مناطق مسکونی و مدارس و بیمارستان‌ها در سرزمین‌های اشغالی؛ تخریب خانه‌های فلسطینیان و مصادره اموال آنان و تجاوز و هتک حرمت اماکن مقدسه؛ منحرف سازد.