kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
لاریجانی در دیدار با رئیس شورای فدراسیون روسیه:

حمایت آمریکا از تروریسم مبارزه با آن را دشوار کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس شورای فدراسیون روسیه تاکید کرد: رشد و گسترش تروریسم و دشواری مبارزه با آن تنها به خاطر حمایت برخی کشورها ازجمله آمریکا از این پدیده شوم به‌عنوان ابزاری برای تأمین منافع خود در منطقه است.



والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه شامگاه یکشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه ایران و روسیه گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور در تمامی عرصه‌ها دارد و مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات و همکاری‌های فی‌مابین حمایت می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به علاقه‌مندی دو کشور به تداوم روابط پایدار فی‌مابین گفت: در سال‌های اخیر بین ایران و روسیه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی - آموزشی و پارلمانی همکاری‌های خوبی در جریان بوده است که این مهم، نشان از وجود منافع مشترک فراوان بین دو کشور دارد.
 لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: نقش روسیه در تحولات منطقه ازجمله مبارزه با تروریسم، مثبت ارزیابی می‌شود و دو کشور می‌توانند با کمک یکدیگر، صلح و امنیت را به غرب آسیا بازگردانند.
رئیس مجلس همچنین با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و متحدانش در منطقه گفت: رشد و گسترش تروریسم و دشواری مبارزه با آن تنها به خاطر حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا از این پدیده شوم به‌عنوان ابزاری برای تأمین منافع خود در منطقه است.
به گزارش فارس، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: شورای فدراسیون روسیه همواره از توسعه مناسبات تهران - مسکو استقبال کرده است و آن را نه‌تنها به سود منافع دو کشور بلکه در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه قلمداد می‌کند.
وی همچنین گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی آمده‌ایم که در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کنیم.
رئیس شورای فدراسیون روسیه در ادامه با ابراز تأسف از سکوت غرب نسبت به کشتار مردم بی‌گناه یمن گفت: غرب با جنجال وسیع رسانه‌ای و تبلیغاتی مانع پاک‌سازی حلب از تروریست‌ها گردید درحالی‌که نسبت به فجایع یمن سکوت کرده است.