kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
تعزیرات حکومتی:

امکان شکایت مردم از گرانفروشی بلیت هواپیما بعد از سفر اربعین وجود دارد

مدیرکل گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با بیان اینکه فروش بلیت هواپیما به مقصد عتبات بیشتر از نرخ مصوب تخلف است، گفت: مردم می‌توانند تخلفات را قبل از مسافرت و حتی بعد از مسافرت خود به ادارات تعزیرات سراسر کشور گزارش کنند.



به گزارش تسنیم، محمدحسن سرابیان در خصوص طرح نظارت بر شرکت‌های مسافربری و فروشگاه‌ها ویژه اربعین حسینی(ع) گفت: شعب تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایت‌ها و همچنین رسیدگی به پرونده‌های ارسالی هستند.
وی افزود: چند استان به عنوان استان‌های ویژه انتخاب شدند و قرار است فروشگاه‌ها و مراکز خریدی که بر سر راه زائران است رصد شوند.سرابیان از تخلف برخی دفاتر فروش بلیت هواپیما خبر داد و گفت: برخی از دفاتر اقدام به افزایش قیمت بلیت‌ها کردند و اگر مردم بهایی بیش از یک میلیون و صد تومان برای بلیت هزینه کردند، تخلف را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی قیمت بلیت مشهد- نجف یک میلیون و 350هزار تومان و تهران - نجف یک میلیون و 100 هزار تومان است، گفت: اگر بیشتر از این مبالغ دریافت شود در حکم گران‌فروشی است و مردم می‌توانند قبل از مسافرت و حتی بعد از مسافرت خود به ادارات تعزیرات سراسر کشور گزارش کنند و مطمئن باشند که به شدت برخورد می‌کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته هم این طرح را داشتیم و 165 پرونده برای شرکت‌های مسافربری و پایانه‌ها به ارزش 88 میلیون تومان تشکیل شد.سرابیان گفت: سامانه 135 تعزیرات چند روز آینده رسماً افتتاح می‌شود و مردم فعلاً از طریق سامانه پیامکی به شماره 30009651 یا مکتوب می‌توانند گزارش‌های خود را ارسال کنند.به گفته سرابیان این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود اما استان‌های تهران، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، مرکزی، همدان و لرستان، استان‌های هدف این طرح هستند.