kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

درخواست نصرالله از مردم لبنان برای تعامل با دولت جدید

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت بزرگداشت شهید حاج مصطفی شحاده گفت: انتخاب میشل عون به سمت ریاست‌جمهوری لبنان سرآغاز تاریخ جدیدی در لبنان است.


به گزارش تسنیم به نقل از العهد، سید‌حسن نصرالله، روز گذشته در مراسم بزرگداشت حاج مصطفی شحاده، از فرماندهان گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس و مقاومت، در مجتمع فرهنگی اهل‌البیت(ع) بیروت، بر حمایت از دولت جدید لبنان تاکید کرد.
دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت‌، روز سی و یکم اکتبر روز انتخاب میشل عون به سمت ریاست‌جمهوری، سرآغاز تاریخ جدیدی در لبنان به شمار می‌رود.
وی افزود، ما به میشل عون اعتماد داریم و او مردی صادق، شفاف، مستقل و ملی‌گرا است. ما مطمئن هستیم که شخصی فرمانده، شجاع و استوار چون کوه در کاخ بعبدا حضور دارد. دبیرکل حزب‌الله گفت: میشل عون از ما سؤال کرد که در ازای حمایت از من در ریاست‌جمهوری چه چیزی می‌خواهیم و ما به او گفتیم که ما از تو حمایت می‌کنیم چون به تو و استقلال و ملی‌گرا بودن و صداقتت اعتماد داریم.
سیدحسن نصرالله تاکید کرد‌: حمایت حزب‌الله از میشل عون مسئله‌ای اخلاقی و نه سیاسی است و ما با او معامله سیاسی نداریم. تنها چیزی که میان ما و عون وجود دارد اعتماد است و در مورد هیچ مسئله‌ای از پیش توافق نکرده‌ایم و هیچ معامله‌ای با عون وجود ندارد و ما تنها از او حمایت می‌کنیم و از مردم هم می‌خواهیم با دولت جدید تعامل کنند.
دبیرکل حزب‌الله در تقدیر از نقش «مثبت و سازنده» نبیه‌ بری، رئیس پارلمان لبنان در روز انتخابات و مدیریت «دقیق» این مراسم گفت: بری با وجود اینکه او موضع‌گیری خود را از پیش اعلام کرده بود با به وجود آمدن مشکلات در روند رای‌گیری، در کنترل وضعیت و برگزاری رای‌گیری تا پایان آن مقتدرانه عمل کرد و با وجود موضع‌گیری که داشت پس از تعیین رئیس‌جمهور در سخنانی این پیروزی را به عون و مردم لبنان تبریک گفت و بار دیگر ثابت کرد که یک شخصیت سیاسی برجسته و تکیه‌گاه مهمی در مراحل دشوار است. وی با ابراز امیدواری برای اینکه رسیدگی به امور دولت و تشکیل آن طولانی نشود، تشکیل دولت وفاق ملی را خواستار شد و تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم کار دولت به تاخیر افتد یا مشکلی در این مسیر ایجاد شود. اگر همگی واقع‌گرا باشیم کارها به خوبی پیش خواهند رفت.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل لبنان در منطقه گفت: مردم لبنان در برابر مرحله جدید و ویژه‌ای قرار دارند. به لطف خون شهدای ارتش و مقاومت لبنان ثبات امنیتی در کشور حاصل شده و امروز شاهد نزدیک شدن آرای سیاسی و آغاز دوره جدید هستیم. اما در منطقه هیچ افق روشنی وجود ندارد بلکه ما شاهد دردهای بیشتر هستیم، ما امروز در برابر فرصتی تاریخی برای حمایت از کشورمان و حل مشکلات موجود قرار داریم.
سیدحسن نصرالله درباره اتهام اخیر عربستان به جنبش مردمی انصارالله مبنی بر شلیک موشک به سمت مکه تاکید کرد: این یکی از دروغ‌های عربستان بوده و برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار آن کردند. چه کسی باور می‌کند که مردم مومن یمن بخواهند مکه را بمباران کنند؟! نصرالله سپس با اشاره به روند مشورت‌ها برای تعیین اعضای کابینه گفت: ما در دولتی که نبیه‌بری و جنبش امل شرکت نکند، شرکت نخواهیم کرد. سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم گفت: حاج شحاده تمام عمر خود را در راه مقاومت صرف کرد و از کسانی بود که از آغاز شکل‌گیری مقاومت نقش‌آفرینی کرد و همه جوانی و عمرش را در این راه سپری کرد.