kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
با حضور سرلشکر صفوی و وزیر بهداشت

پانزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا برگزار شد

پانزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا با حضور وزیر بهداشت و سردار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.



به گزارش دفاع پرس سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در این مراسم با تاکید بر بی‌توجهی مسئولین به استان‌های محروم کشور خاطرنشان کرد: اگر راه‌آهن مشهد - زاهدان و چابهار ایجاد شود‌، ظرفیت‌های بالایی برای پیشرفت و توسعه در کشور بوجود خواهد آمد.
وی با بیان اینکه رمز موفقیت خیریه‌ها در شفافیت، پایداری و خلاقیت، نهفته است، گفت: خیرین باید بدانند پولی که می دهند در کجا و برای چه کاری صرف می شود.
انتقاد وزیر بهداشت
 از عملکرد بیمه‌ها و برخی موسسات درمانی
«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر  بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی نیز طی سخنانی اظهار داشت: امروز در حوزه سلامت و خصوصا در بخش خدمات با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه اگرچه دولت‌ها و مجالس مختلف تاکنون اقداماتی را در خدمات رسانی انجام داده‌اند، گفت: متاسفانه هنوز شرایط در حوزه سلامت در تراز و قد و قواره نظام اسلامی نیست.
وزیر بهداشت گفت: امروز در کنار دولت، موسسات دیگری نیز حضور دارند که متاسفانه برخی از آنها شرکت‌های متعدد زیرمجموعه‌ای دارند و به جای اینکه در خدمت مردم باشند به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند.
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در خدمت‌رسانی به مردم گفت: امروز بیمه‌ها ده هزار میلیارد تومان به ما بدهکار هستند و این وضعیت 10 ماه هست که ادامه دارد.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه چند شب پیش که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، معظم‌له فرمودند این جلسه مهم‌ترین جلسه نظام است، ادامه داد: ایشان فرمودند من در مورد اقتصاد و مسائل اقتصادی و مشکلات اقتصادی مردم زیاد صحبت کردم ولی موضوع آسیب‌های اجتماعی مهم‌تر از مسئله اقتصادی است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: ایشان همچنین فرمودند طرح تحول سلامت را حمایت کنید و  نگذارید آسیب ببیند، این طرح می‌تواند به جای هزار ساعت تبلیغات برای شما سرمایه اجتماعی آورد.
وی خاطرنشان کرد: تا پیش از طرح تحول سلامت آماری داشتیم که ۷۰۰ هزار نفر به دلیل فقر مالی به خاطر دریافت خدمات سلامت دچار فلاکت می‌شدند. اما با طرح تحول سلامت حدود 11 میلیون نفر در پوشش بیمه درآمدند و این بی‌انصافی است که برخی می‌گویند پول‌ها را به جیب پزشکان ریخته‌اند.
وزیر بهداشت گفت: موسسه امدادگران عاشورا تاکنون 50 هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج و سرطانی مستمند سراسر کشور به ارزش 500 میلیارد ریال را تحت پوشش قرار داده که این بیماران توسط 10 هزار نفر از اعضاء خیریه عضو موسسه مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی گفت: بسیاری از خدمات ما از طریق موسسات خدماتی و خیریه انجام می‌گیرد و این به این معنا نباید باشد که دولت و مجلس بخواهند تنها نظاره‌گر باشند و این گونه موسسه‌ها و مردم بخواهند جور دولت را بکشند.
گفتنی است در حاشیه این مراسم از رضا ایرانمنش، بازیگر عرصه سینما و رزمنده دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده دیروز و فرمانده جنگ نرم در جبهه فرهنگی امروز تجلیل به عمل آمد.
موسسه خیریه امدادگران عاشورا سازمانی غیردولتی است که به منظور یاری رساندن به بیماران کم‌بضاعت و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به نیازمندان فعالیت می‌کند.