kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی(ره)، پنجشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم وجمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه آیت‌الله مرعشی قم برگزار شد.

 
قم - خبرنگار کیهان:

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله فاطمی‌نیا از وعاظ مشهور کشور با اشاره به جایگاه فقهاء در استواری دین در میان مردم،‌ گفت: امامان معصوم (علیهم‌السلام) به کرات از کلمه فقیه در احادیث و روایات یاد کرده‌اند، به گونه‌ای اگر تجمیع شوند، خود کتابی مفصل خواهد بود.
وی گفت: آیت‌الله مرعشی نجفی به شیخ الاجازات مشهور بود و از نخستین شخصیت‌هایی بود که به فکر ایجاد وحدت اسلامی افتاد و در این راه اجازات زیادی از علمای سنی دریافت کرد و اخیرا در یکی از کتابخانه‌های کشور تونس کتابی پیدا شده که در آن، در مورد کسب اجازه این مرجع تقلید از یکی از علمای اهل سنت برای بیان روایت مطالبی نقل شده است.
وی افزود: در این زمینه 327 اجازه از علمای شیعه، 1‍50 اجازه از علمای اهل سنت، 17 اجازه از علمای زیدی ، 2 اجازه از علمای اسماعیلی به آیت‌الله مرعشی نجفی داده شده بود.
شایان ذکر است، آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی در 31 تیرماه 1276 هجری شمسی در نجف اشرف متولد شد، و در شهریور 1369 در سن 96 سالگی در قم درگذشت و در کتابخانه خودش به خاک سپرده شد.