kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مبارکه اصفهان به بهره‌برداری رسید

با بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مبارکه اصفهان 1/8 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده شد.





به گزارش خبرنگار کیهان از اصفهان، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در آیین بهره‌برداری از این طرح با اشاره به اینکه هدف‌گیری تولید فولاد در افق 1404 رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور است تاکید کرد سهم تولید فولاد مبارکه از این میزان 25 میلیون تن و بیش از 50 درصد خواهد بود.
بهرام سبحانی با اشاره به اینکه 84 درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز در این مجتمع بومی‌سازی شده است خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت فولاد و محصولات فولادی نقش بزرگی را ایفا می‌کند.
وی در عین حال تصریح کرد: البته حفظ و توسعه این صنعت دارای اهمیتی راهبردی و غیرقابل انکار است و شایان توجه است این درخت پربار یک شبه و به راحتی به اینجا نرسیده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه سپس طراحی و ساخت ماشین ریخته‌گری شماره 5 در فولاد مبارکه را یک حرکت بلند در راستای اقتصاد مقاومتی بیان کرد و اظهار داشت: اجرای طرح ماشین ریخته‌گری شماره 5 برای 100 نفر به طور مستقیم و برای حدود 150 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
وی افزود: کلیه مراحل طراحی، حمل و نصب تجهیزات ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مبارکه در مدت 28 ماه و با سرمایه‌گذاری 5025 میلیارد تومان انجام شده است.
سبحانی ادامه داد ظرفیت تولید فولاد مبارکه 5/4 میلیون تن است که با بهره‌برداری از این طرح به 7/2 میلیون تن افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تولید فولاد مبارکه 33 درصد و ظرفیت تولید فولاد کشور 12 درصد افزایش یافت.
گفتنی است در مراسم بهره‌برداری از این طرح اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی حضور داشت.
بر این اساس بزرگترین کارخانه ریل غرب آسیا و ایستگاه یک میلیون تنی ریخته‌گری در ذوب‌آهن اصفهان با حضور مسئولان افتتاح شد.