kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

لودرها اراضی سبزی‌کاران اهوازی را شخم زدند

با حضور نماینده دادستانی زمین‌های به ثمر نشسته سبزی‌کاران اهوازی در حاشیه رودخانه کارون به وسیله لودرها زیر و رو شد.



اهواز- خبرنگار کیهان:

یکی از کشاورزان در محل به خبرنگار کیهان گفت: از سال 85 قرار بر این بوده نماینده سازمان آب و برق بیاید و با کشاورزان توافقی صورت بگیرد. حتی قرار شد به دادگاه برویم تا تعیین تکلیف شود که ما کشاورزها حقی داریم یا نداریم.
وی افزود: به ناگاه لودرها وارد زمین‌های ما شدند و همه چیز را زیر و رو کردند اما این در حالی است که قرار بود وقتی پرونده را کامل کردند ما را به دادگاه معرفی کنند.
دانشی افزود: محرم امسال با آقای شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان مشکلمان را مطرح کردیم و وی وعده داد: تکلیف ما را روشن کند تا اگر حق و حقوقی داریم پرداخت کنند و یک جلسه هم با کشاورزها گذاشتند..
پیگیری خبرنگار کیهان برای کسب توضیح مسئولان امر و علت این حرکت که موجبات نارضایتی کشاورزان را در پی داشته به نتیجه نرسید.
کشاورزان اظهار داشتند: معاون حقوقی سازمان آب و برق در جلسه‌ای که با کشاورزان برگزار کرد اعلام داشت که باید تمام حق و حقوق کشاورزان پرداخت شود.
یکی از کشاورزان در پاسخ به این پرسش که می‌گویند اراضی شما در حاشیه رودخانه و معرض سیل قرار دارد، گفت: 70 سال آبا و اجداد ما بر روی این زمین‌ها کشاورزی می‌کردند و اوایل انقلاب نیز جهاد کشاورزی با مجوز استانداری اطراف زمین‌های ما سد سیل‌بند زد؛ از طرف دیگر چندین سال است که آب رودخانه کفاف حیات خودش را نمی‌دهد چه برسد به اینکه سیل جاری شود.
وی افزود: کشاورزانی که بر روی این اراضی کار می‌کنند بیمه کشاورزی هستند و پروانه کشت داریم اگر کار ما غیرقانونی بود بیمه حاضر نمی‌شد ما را بیمه کند و جهاد کشاورزی به ما مجوز کشت دهد.
این شهروند اهوازی تصریح کرد: هیچ یک از کشاورزانی که زمین‌هایشان در حاشیه رودخانه کارون حد فاصل پل پنجم و پل فولاد است ادعایی بر ماندن ندارند و می‌دانند که چند سالی است این اراضی در یک طرح ملی قرار گرفته است اما آیا نباید ابتدا حق و حقوق ما را بپردازند سپس ما را از اراضی‌مان بیرون کنند؟
وی افزود: ده سال پیش دادگاه حکم داده که با کشاورزان به توافق برسید ولی هیچ اقدامی نکرده‌اند حالا می‌خواهند ما را به زور مجبور به گذشت از حقوقمان کنند و آنها حتی به محصول به بار نشسته هم رحم نکردند.