kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

افتتاح خط دوم راه‌آهن اهواز - بندر امام‌خمینی(ره)

خط دوم راه‌آهن اهواز - بندر امام‌خمینی(ره) توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.




این پروژه با اعتبار بیش از یکصد میلیارد تومان افتتاح شد.
طول این خط آهن 110 کیلومتر است که تاکنون 81 کیلومتر از این مسیر که کار آن از سال 93 آغاز شد به بهره‌برداری رسیده است.
همچنین ایستگاه راه‌آهن ماهشهر با اعتباری بیش از 16 میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید اکنون روزانه دو رام قطار مسافری محلی از ایستگاه ماهشهر به سمت اهواز و نیز در هفته یک رام قطار از ماهشهر به مشهد از مبدا ماهشهر به اهواز و سپس به مشهد اعزام می‌شود.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی آیین آغاز پروژه خارج‌سازی 39 فروند مغروقه در آب راه بین‌المللی اروند در بندر خرمشهر با اعتباری بالغ بر 625 میلیارد ریال آغاز شد.
از شهریور ماه سال جاری، زمان استقرار پیمانکار عملیات خارج‌سازی مغروقه‌های اروند رود تاکنون 11 فروند مغروقه از این رودخانه خارج سازی شده و عملیات خارج‌سازی 28 فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.
تاکنون 175 فروند مغروقه از آبهای اروند و کارون خارج سازی شده که شامل 50 فروند از اروندرود و 125 فروند از رودخانه کارون بوده و 71 فروند مغروقه دیگر در این دو رودخانه باقی مانده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای لایروبی اروند رود به موافقت مقامات امنیتی ایران و عراق نیاز است گفت: عملیات لایروبی این رود پس از اتمام خارج‌سازی مغروقه‌ها اجرا می‌شود. عباس آخوندی حجم لایروبی اروند را 12 میلیون متر مکعب برآورد کرد و افزود: عمق مطلوب حجم لایروبی این آبراه باید به 30 میلیون متر مکعب افزایش یابد که پرهزینه و گران است.