kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
فرماندار:

سهم پارسیان از پارس جنوبی فقط آلودگی است






فرماندار پارسیان گفت: منطقه ویژه پارس‌جنوبی در فاصله 40 کیلومتری غرب پارسیان قرار دارد که تنها آلاینده‌های عظیم ناشی از آن سهم مردم این شهرستان می‌شود و تاکنون یک ریال ارزش افزوده از محل درآمدهای فوق نصیب پارسیان نشده است.
روستاهای همجوار در استان بوشهر به سرعت در حال توسعه هستند اما دهیاری‌ها و شهرداری‌های پارسیان حتی هزینه نگهداری خود را هم ندارد.
وی افزود: از آنجایی که بخش کوشکنار از لحاظ جغرافیایی با شهرستان عسلویه هم مرز است و روستاهای بخش چاه‌مبارک عسلویه با روستاهای بخش کوشکنار پارسیان کمتر از پانصد متر فاصله دارند، مردم عدم عدالت توسعه را با چشم خود در مقایسه با روستاهای همسایه می‌بینند.
رادمهر تصریح کرد: شهرستان پارسیان مهمانان ناخوانده منطقه ویژه پارس‌جنوبی را در خود جای داده است و از تمامی امکانات این شهرستان از جمله بهداشت، آموزش، ورزش و تمامی ظرفیت‌های پارسیان نیز بهره کافی و استفاده لازم می‌برند.
وی اظهار کرد: فرزندان کارکنان منطقه ویژه در این شهرستان فضای سرانه آموزشی پارسیان را در تنگنا قرار داده‌اند و مدارس این شهرستان در برخی نقاط دو شیفته شده است.
فرماندار شهرستان پارسیان یادآور شد: همان ضریب آلایندگی که مردم عسلویه را در نیز برمی‌گیرد به مردم پارسیان هم آسیب می‌رساند و اگر مردم این شهرستان بوی سمی گاز را بیشتر از عسلویه استشمام نکنند کمتر از آن نیست.
رادمهر بیان داشت: با توجه به بادهای غربی شرقی، گاها لایه‌های دودی از ابر بر سر این شهرستان سایه می‌افکند و این در حالی است که 18 سال از بهره‌برداری این میدان گازی می‌گذرد اما دریغ از یک ریال ارزش افزوده از این پروژه ملی که به مردم پارسیان تعلق گیرد.وی اظهار کرد: حتی یک ریال از محل ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه که حق قانونی مردم این شهرستان است تاکنون پرداخت شده است.فرماندار پارسیان خاطرنشان ساخت: انتظار مردم نجیب این شهرستان از مسئولان نفت و گاز کشور این است که حقوق آنها نسبت به همسایگی این پروژه ملی پرداخت شود که دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بتوانند گامی در مسیر توسعه بردارند.