kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
بر اساس آخرین گزارش‌ها

مرزبانان ربوده شده ایرانی آزاد شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی از تحویل 4 مرزبان ایرانی ربوده شده به همراه پیکر شهید دانایی‌فر به رابط ایران در پاکستان خبر داد.
به گزارش مهر، اسماعیل کوثری در این رابطه افزود: این سربازان از سوی گروهک تروریستی موسوم به جنبش العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شده‌اند و از طریق مرز زمینی و یا هوایی وارد کشور می‌شوند.
خبرگزاری فارس نیز دیروز به نقل از یک مقام آگاه امنیتی با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان اعلام کرد: این سربازان ساعاتی قبل از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.
خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان ساعتی پیش نیز از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل منتشر شده.به گزارش ایسنا، محمدسعید اربابی، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر این که تا وقتی مرزبانان ربوده شده وارد خاک ایران نشوند، نمی‌توانیم آزادی آنها را تایید کنیم: اظهار داشت: طبق اعلام‌نظر مقامات محلی در این باره خبرهای خوشی در راه است.
وی ادامه داد: خبرها، نوع برخوردها و نوع صحبت‌های مقامات محلی در استان حاکی از آن است که اتفاقات خوبی افتاده و مرزبانان به رابطین ایران در پاکستان تحویل داده شده است.
اربابی تاکید کرد: با توجه به این که مرزبانان هنوز وارد خاک کشورمان نشده‌اند، مقامات محلی نمی‌خواهند این خبر را به صورت رسمی تایید کنند.
گفتنی است به دنبال ربوده شدن 5 نفر از مرزبانان ایرانی در منطقه جکیگور در شرق ایران که در شامگاه 17 بهمن‌ماه اتفاق افتاد، گروه موسوم به «جنبش جیش‌العدل» روز شنبه 19 بهمن‌ماه با انتشار تصاویری در توییتر خود مسئولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.
این گزارش حاکی است گروهک «جیش‌العدل» روز چهارم فروردین در بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده به نام جمشید دانایی‌فر را به شهادت رسانده است.
رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی‌فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبان ایرانی بودند که توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل ربوده شده بودند که از این بین، طبق برخی اخبار جمشید دانایی‌فر توسط این گروه تروریستی به شهادت رسیده است.