kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

خواندنی از ورزش ایران





* بیست و پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان جام «شهدای منا» قرار بود از ۱۲ آبان ماه آغاز شود، اما بنا به درخواست کتبی مدیران و سرمربیان باشگاه‌های دسته یک به دلیل آمده نبودن فرصت تمرین برای این باشگاه برای شرکت در مسابقات و بر اساس اعلام سازمان لیگ این رقابت‌ها با یک هفته تاخیر از ۱۹ آذرماه شروع می شود.
* مسابقات شطرنج  بین‌المللی جام پایتخت پس از هشت روز رقابت میان شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی امروز سه‌شنبه با برگزاری دیدارهای دور پایانی در تهران به پایان رسید. در پایان این رقابت ها که در سه جدول B، A و C برگزار شد، همایون توفیقی شطرنج‌باز کشورمان موفق شد با مجموع هشت امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. آمریکا، برزیل، فرانسه، اسپانیا، روسیه، اوکراین، آذربایجان، گرجستان، عراق، سوریه، ازبکستان، فیلیپین، ارمنستان و افغانستان کشورهایی بودند که در رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام پایتخت نماینده داشتند. در پایان این رقابت‌ها و بعد از همایون توفیقی، نمایندگانی از ارمنستان و اسپانیا به عنوان دوم و سوم دست یافتند.
* براساس اعلام مدیرکل حوزه استاندار تهران هدایایی که استاندار در مراسم بدرقه قهرمانان به المپیک وعده داد، پس از اربعین حسینی‌(ع) طی مراسمی اعطا خواهد شد. براساس اعلام استاندار تهران، برای ورزشکاران اعزامی از استان تهران که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو موفق به کسب مدال طلا شوند، یک قطعه زمین معادل 75 میلیون تومان و برای مدال‌آوران نقره و برنز به ‌ترتیب 50 و 30 میلیون تومان به ‌عنوان هدیه در نظر گرفته شده است و ‌برای مربیان ورزشکاران مدال‌آور مسابقات نیز تا سقف 20 میلیون تومان هدیه اعطا می‌شود.
* شورای فنی تیم‌های کشتی فرنگی بعد از ظهر دیروز برای تعیین سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان تشکیل جلسه داد و در پایان با نظر اعضای شورای فنی، علیرضا لرستانی به عنوان سرمربی تیم کشتی فرنگی انتخاب شد.
*بعد از قطع همکاری تیم بسکتبال شیمیدر با جواد رحمتی‌پور این باشگاه که لیگ را با باختی سنگین شروع کرد با مصطفی هاشمی سرمربی فصل قبل دانشگاه آزاد وارد مذاکره شد و در نهایت این مربی رسما هدایت شیمیدر را برعهده گرفت.هاشمی بعد از قهرمانی با مهرام هدایت دانشگاه آزاد را برعهده داشت که با این تیم موفق نبود و امسال هم قراردادی نبسته بود اما با اتفاقاتی که در شیمیدر افتاد این مربی هدایت تیم تهرانی را برعهده گرفت. شیمیدر در هفته دوم لیگ برتر نیز با هدایت سعید تابش نیا مقابل شهرداری تبریز شکست خورده بود.
*دهمین دوره مسابقات قهرمانی شنای آسیا به میزبانی کشور ژاپن در شهر توکیو برگزار می‌شود. شیرجه و واترپلو، دهمین دوره مسابقات قهرمانی شنا آسیا از روز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ به مدت یک هفته در شهر توکیو آغاز خواهد شد. ایران در این دوره از مسابقات پس از سال‌ها غیبت چهار شناگر اعزام می‌کند. اسامی تیم شنا ایران بدین شرح اعلام شد: ۱-جمال چاووشی‌فر، ۲-مهدی انصاری، ۳-سینا غلام‌پور، ۴-بنیامین قره‌حسنلو. همچنین عباسعلی کشتکار و فرشاد کرمی به عنوان کادر فنی تیم، این چهار نفر را در توکیو همراهی خواهند کرد.