بازرس کیفیت و استاندارد ایران:
8 شرکت خدماتدهنده خودرو قانون را نقض کردهاند
هشت شرکت به نامهای معین موتور، پرشیاخودرو، نگین خودرو، ستاره ایران، رامکخودرو، آلفا موتور، مرتب خودرو و نیروخودرو آسیا از اجرای برخی الزامات قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو خودداری کردهاند.
به گزارش ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ساله وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو را ارزیابی کرده و گزارش آن را منتشر میکند.
بر اساس گزارش این شرکت از وضعیت خدمات پس از فروش شرکتهای عرضهکننده خودروهای سبک (سواری و وانت) در طول سال 1394، هشت شرکت خودروساز و واردکننده خودرو برخی از الزامات قانونی در این حوزه را رعایت نکردهاند.
طبق اعلام این شرکت، بر اساس الزامات آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، تمام شرکتهای عرضهکننده خودروهای سبک در ایران باید حداقل 10 نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش داشته باشند.
با این حال ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در طول سال 1394 نشان میدهد شرکتهای معین موتور، پرشیا خودرو، نگینخودرو، ستاره ایران، رامک خودرو، آلفاخودرو، مرتب خودرو و نیرو خودرو آسیا به این الزام قانونی عمل نکردهاند.
این وضعیت در حالی است که کمتر بودن تعداد نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش خودرو از حد مجاز تعیین شده باعث میشود خریداران خودروهای عرضه شده از سوی این شرکتها برای دریافت خدماتی چون سرویسهای دورهای و تعمیر خودروی خود دچار مشکل شده و نتوانند از خدمات پس از فروش مناسب، در دسترس و سریع بهرهمند شوند.