kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

جلیلی: مردم مشکل اقتصادی دارند برخی دم از کنسرت می‌زنند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی سعی می‌کنند با طرح موضوع‌های فرعی اصل داستان را کنار بگذارند و این در حالی است که دیپلماسی صحیح نیاز به تلاش اقتصادی دارد.



سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در شانزدهمین یادواره شهدا و دومین گرامیداشت شهدای مدافع حرم مسجد میثم با اشاره به اینکه آغاز جنگ تحمیلی علیه ما به معنای وارد شدن ما به شروع یک جنگ نابرابر و ناجوانمردانه است، ادامه داد: جنگ در صورتی بر ما تحمیل شد که قدرت‌های بزرگ با ادوات کامل و کمک‌های مالی بسیار به مقابله آمدند اما هیچ بخشی از کشورمان جدا و معاهده‌ای ننگین مانند جنگ‌های پیشین کشور بسته نشد. در شرایطی جنگیدیم که درگیر جنگ‌های داخلی هم بودیم، 17 هزار نفر از مردم توسط منافقین شهید شده بودند، بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور ما خیانت کرده بود و رئیس‌جمهور بعدی کشور را شهید کرده بودند و در شرایطی هم نبودیم که اوضاع را با دیپلماسی حل کنیم.
جلیلی افزود: علاوه بر تمام این‌ها تا 21 ماه بعد از آغاز جنگ از شورای امنیت خبری نبود، این در شرایطی است که الان شورای امنیت برای سانتریفیوژ ما 6 قطعنامه به راحتی صادر می‌کند، زمانی که مردم ما خرمشهر را آزاد کردند و شورای امنیت دید که ورق جنگ به سود ما برگشت، تذکر داد که آتش بس شود.
نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به «منشور روحانیت» امام راحل، گفت: امام فرمودند: «ما در جنگ پرده از تزویر جهان‌خواران برداشتیم، ما در جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم، ما در 8سال جنگ ابهت ابر‌قدرت‌ها را شکستیم»، با توجه به این منشور می‌توان فهمید که دفاع مقدس دستاورد مهمی برای ما داشته و این ظلم بزرگی است که امروزه برخی سعی دارند جای آن دشمن و دوست را جابجا کنند. امام فرمود: «دستاورد جنگ این بود که ما روی پای خودمان ایستادیم»، اما برخی این روزها می‌خواهند در مقابل قدرت‌ها سر خم کنند و پیشرفت کشور را جز با کمک گرفتن از آنها میسر نمی‌دانند.
وی تاکید کرد: حالا که چنین الگویی برای ما از امام و شهدا به جا مانده است که الگوی صحیحی نیز هست باید گفت این الگو اگر در اقتصاد رخ دهد آیا موفق نخواهیم بود؟ اگر این الگو در تمام موارد زندگی ما رخ دهد چه فوایدی خواهد داشت؟ نباید گذاشت ستون پنجمی در اقتصاد ما آدرس غلط بدهد و اگر ما وارد جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم نیاز به قرارگاه‌هایی داریم که ایجاد اشتغال کند نه جای گیرندگان حقوق‌های نجومی شود.
نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که مردم مشکل اقتصادی دارند ولی برخی به دنبال کنسرت هستند یادآور شد: برخی سعی می‌کنند با طرح موضوع‌های فرعی اصل داستان را کنار بگذارند، این در حالی است که دیپلماسی صحیح نیاز به تلاش اقتصادی دارد، کسانی که امروز دشمن را بزک می‌کنند و جای دوست جا می‌زنند راه شهدا را دنبال نمی‌کنند.