kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
سردار سلامی:

جنگلی از موشک در تونل‌ها و اماکن خاص برای دشمن آماده کرده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تعامل با آمریکا به هیچ درد ما نمی‌خورد، گفت: این ساده‌لوحی سیاسی است که فکر کنیم آنها در معاهدات خود عادلانه، منصفانه و مردانه عمل می‌کنند.



سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه کشور ما به واسطه حماسه‌های ماندگار سال‌های دفاع مقدس در امنیت کامل قرار دارد، گفت: امروز پهپادهای ما در عمق 3 هزار کیلومتر قابلیت تصویربرداری و شلیک راکت دارند. ما می‌توانیم با موشک‌های نقطه‌زنی نظیر فاتح، ذوالفقار، قدر، سجیل، خلیج فارس و هرمز اهداف دشمن را هدف قرار دهیم. امروز جنگلی از موشک‌ها در تونل‌ها و سیلوها و اماکنی خاص آماده شلیک هستند.
وی در خصوص خرید سامانه S300 از روسیه نیز گفت:‌ ما از این سامانه کاملاً بی‌نیاز هستیم و ورود آن به کشور تنها به خاطر قراردادی بود که داشتیم. ما در حصر تسلیحاتی و اقتصادی به توان دفاعی بالا رسیده‌ایم. اگر آمریکایی‌ها در طرف مقابلشان اقتدار نظامی نبینند، مسائل سیاسی‌‌شان را در هوا، دریا و زمین حل می‌کنند.
به گزارش فارس، سردار سلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند عواقب حمله به ایران برایشان بسیار مخرب است، تصریح کرد: هر دشمنی بخواهد به عزت و استقلال ما خدشه‌ای وارد کند در هر نقطه‌ای که باشند دنبالشان می‌کنیم. اگر امروز کشور ما در میان این همه ناامنی منطقه مسیر پیشرفت را طی می‌کند به خاطر اقتدار ملت تحت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.
جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص برخی اظهارنظرهای اخیر درباره نیروهای مسلح گفت: خلع سلاح آلمان و ژاپن خواست و اراده خود آنها نبود بلکه این قدرت‌های جهانی بودند که این کار را کردند و حتی قانون اساسی آلمان را آمریکایی‌ها نوشتند و امروز آمریکایی‌ها در ژاپن مستقرند و هر کار بخواهند در آنجا می‌کنند.
وی با بیان اینکه FATF وسیله‌ای برای رصد گردش مالی ما و اهرمی برای تأثیرگذاری بر ما است، گفت: اصلاً موضوع پولشویی و گردش مالی به سمت گروه‌های تروریستی مطرح نیست والا داعش با کدام پول و حمایت چه کسی به وجود آمد؟ اسناد بسیار دقیقی داریم که نشان می‌دهد چند فروند هواپیمای باربری از سال 2012 تا 2014 برای داعش و گروه‌های تروریستی سلاح و تجهیزات بردند، آیا همین‌ها الان از FATF دفاع نمی‌کنند؟
وی تأکید کرد:‌ این موضوع ابداً هیچ تأثیری روی حرکت سپاه نخواهد داشت چون سپاه یک نهاد قانونی و قدرتمند است و شرایط برای مقابله با قدرت‌های بزرگ را دارد. اینکه از ما بخواهند حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی را تروریست بشماریم به هیچ‌وجه پذیرفته نیست. این تعامل به هیچ دردی نمی‌خورد و بهتر است ما هم وقت خود را تلف نکنیم و ساده‌لوحی نکنیم که آمریکایی‌ها در معاهدات خود عادلانه، منصفانه و مردانه عمل می‌کنند.