kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
رئیس سازمان حج و زیارت:

زائران اربعین تا 15 صفر به سامانه سماح مراجعه کنند

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌توانند تا 15 ماه صفر به سامانه سماح مراجعه کنند، گفت: مردم ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.


به گزارش خبرگزاری فارس، «سعید اوحدی» افزود: تاکنون بیش از 200 هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام حدود 30 هزار نفر از زائران قطعی شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت که برای شرکت در مراسم نخستین سالگرد شهید ایمان مسیبی از شهدای منا به روستای اجاکسر بابلسر رفته بود، اظهار کرد: این فاجعه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود را برای جهانیان ثابت کرد.
اوحدی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فاجعه منا اشاره کرد و ادامه داد: رهبری فاجعه منا را امتحان بزرگ و فاجعه‎ای مصیبت‎بار برای جهان اسلام دانستند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امیدواریم خون پاک و مظلومیت این عزیزان موجب افشای هر چه بیشتر تفکر انحرافی وهابیت در دنیا شود، اضافه کرد: امسال مردم کشور ما در مراسم حج شرکت نکردند و تا زمانی که شاهد تغییر رفتار ناشایست آل سعود نباشیم اجازه حضور حاجیان در مراسم حج را نمی‌دهیم.
براساس همین گزارش «سعید اوحدی» در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا و سردار شهید علی‌اصغر فولادگر اظهارکرد: طبق گفته‌های رهبر معظم انقلاب شهدای منا افشاگر ریشه وهابیت هستند، خون سردار شهید علی‌اصغر فولادگر نیز افشاگر ریشه خبیث وهابیت و آل‌سعود است، جنایتکاران سعودی در فاجعه منا حتی به اهل سنت نیز رحم نکردند چراکه 95 درصد از کشته‌شدگان در این فاجعه از برادران اهل سنت بودند.
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: آل‌سعود در ابتدا نامه‌ای برای دولت ایران ارسال کرد و از ایران خواست تا رضایت دهد که شهدای فاجعه منا به خاک سپرده شوند اما ایران حاضر به چنین اقدامی نشد.
اوحدی تصریح کرد: تفکر وهابیت این است که مراسم حج متعلق به خاندان آل‌سعود است و بقیه مسلمانان جهان نیز باید همچون وهابیون اعمال حج را به جای آورند، در صورتی که بیت‌الله‌الحرام خانه خداست و عذاب بزرگی بر شجره خبیثه آل‌سعود نازل خواهد شد.