kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
سفیر ایران در روسیه:

روابط تهران و مسکو در تمام سطوح در حال توسعه است

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در تمام سطوح در حال توسعه است، گفت: توسعه این روابط مرهون اراده رهبران دو کشور، رفع موانع، تسهیل شرایط همکاری و دیدگاه‌های مشترک نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.



به گزارش فارس، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در همایش بین‌المللی ایران‌شناسی اوراسیا، دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه با بیان اینکه هدف اصلی شکل‌گیری انجمن ایران‌شناسی اوراسیا، توسعه ایران‌شناسی در منطقه روس‌زبان است، عنوان کرد: این انجمن می‌تواند محلی برای تعامل ایران‌شناسان در منطقه آسیای مرکزی، قفقاز، روسیه و دیگر کشورهای روس‌زبان باشد. باور دارم که تعامل نزدیک‌تر ایران‌شناسان می‌تواند در تبادل دانسته‌ها و تولید آثار تازه مؤثر باشد و استمرار و موفقیت فعالیت‌های این انجمن نیازمند مشارکت متخصصان و حمایت نهادهای ایرانی است.
سنایی افزود: با وجود تلاش‌های ارزشمند انجام شده ، ایران‌شناسی هم چنان نیازمند بررسی‌های بیشتر و حمایت نهادهای فرهنگی است. نهادهای مختلف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هر یک می‌توانند سهمی برای تقویت ایران‌شناسی داشته باشند. از جمله سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بنیاد سعدی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد ایران‌شناسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نهادهای فعال فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود.
سفیر ایران در روسیه ادامه داد: خوشبختانه روابط دو کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تمام سطوح در حال توسعه است. توسعه این روابط به ویژه مرهون اراده رهبران دو کشور، رفع برخی موانع و تسهیل شرایط در مسیر همکاری‌ها و دیدگاه‌های مشترک نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سنایی عنوان کرد: در چنین شرایطی، همکاری‌های علمی و فرهنگی نیز بیشتر از گذشته تقویت شده است.