kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
خاکسپاری پیکر عضو تیم دوچرخه‌سواری جانبازان و معلولان در شیراز

وزیر ورزش: گلبارنژاد قهرمان جنگ و پارالمپیک بود

پیکر مرحوم بهمن گلبارنژاد عضو تیم دوچرخه سواری پارالمپیک در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.


صبح جمعه پیکر مرحوم بهمن گلبارنژاد با حضور گروه‌های مختلف مردمی و مسئولین استان در ورزشگاه یادگار امام(ره) شیراز تشییع شد. پس اقامه نماز بر پیکر این جانباز دفاع مقدس مراسم عزاداری پرشوری برگزار شد و سپس مراسم تشییع تا دارالرحمه برگزار شد. مراحل و کارهای اولیه دفن صبح دیروز در دارالرحمه انجام شده بود بنابراین پیکر مرحوم پس از رسیدن به دارالرحمه با حضور گسترده ورزشکاران و گروه‌های مردمی به خاک سپرده شد.مرحوم بهمن گلبارنژاد عضو تیم دوچرخه سواری پارالمپیک کشور در مسابقات ریو دچار حادثه شد و در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کرد. اما روز پنجشنبه نیز یک مراسم در تهران برگزار شد و تشییع پیکر مرحوم جانباز بهمن گلبارنژاد، با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان ورزشی کشورمان در محل فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولان در تهران برگزار شد.
کار فرهنگی کاروان ورزشی منا
در این مراسم گودرزی وزیر ورزش اظهار داشت: بهمن گلبارنژاد قهرمان دو حوزه ورزش و جنگ بود و توانست این افتخارآفرینی را در ریو 2016 تکمیل کند. وی در پارالمپیک ریو 2016 افتخارآفرینی کرد و شهادت وی در عرصه رقابت‌های پارالمپیک تاثیر زیادی را بر کل کاروان و ملت ایران گذاشت و تمام ملت را داغدار کرد. در حقیقت ما هیچ‌گاه نمی‌توانستیم مسائل منا را به اینگونه در عرصه جهانی مطرح کنیم. این حادثه ناگوار توانست بار دیگر حادثه منا را در جهان مطرح کند. گودرزی افزود: کاروان پارالمپیک با تأسی از این عزیز بزرگوار توانست یک کاروان فرهنگی محسوب شود و این مسئله به فضای ورزشی ما کمک می‌کند تا بتوانیم فضای ورزشی را به عنوان یک فضای اخلاقی مطرح کنیم. این ضایعه دردناک را به جامعه ورزش و جامعه معلولین و مردم کشور تسلیت می‌گویم. از تمام مردم به خاطر استقبالی که از مراسم تشییع این بزرگوار داشتند، تشکر می‌کنم و صبر برای خانواده این جانباز دفاع مقدس آرزو می‌کنم.
گزارش حادثه 15 روز دیگر اعلام می‌شود
خسروی وفا رئیس‌کمیته پارالمپیک کشورمان نیز گفت: بهمن گلبارنژاد پیش از اینکه یک قهرمان دوچرخه سوار باشد، قهرمان وزنه‌برداری بود و به عنوان جانباز دفاع مقدس در هر دو رشته توانست به مقام قهرمانی برسد. البته ما در خصوص مبنای این حادثه کارهای مقدماتی این حادثه را انجام دادیم و منتظر هستیم ظرف ۱۵ روز آینده گزارش نهایی از برزیل به فدراسیون جانبازان و معلولین ارسال شود تا بتوانیم تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم.