kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
معاون نیروی هوایی ارتش:

دشمنان نسبت به آغاز جنگ تحمیلی تغییری نکرده‌اند

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان امروز ما نسبت به آغاز جنگ تحمیلی هیچ تغییری نکرده‌اند.


همدان - خبرنگار کیهان:

سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» در مراسم بزرگداشت سالروز دو عملیات هوایی «اولین پاسخ» و «کمان 99» در همدان افزود: در مدت هشت سال دفاع مقدس، استکبار جهانی و کفر و الحاد و کمونیست، در مقابل ملت ایران قرار داشتند و اکنون نیز فرقی نکرده و همچنان به دشمنی با ما می‌پردازند.
وی ادامه داد: تهدیدات دشمن امروز علنی‌تر شده و نه در پشت پرده، بلکه در ظاهر خود را نشان می‌دهد و در کنار آن به جنگ نرم نیز می‌پردازد که بسیار مهم است و نباید از آن غافل شویم.
سرتیپ نصیرزاده تاکید کرد ما الگوی بسیار مناسب و پرظرفیت دفاع مقدس را داریم که برای تمام دوران زندگی به ویژه جوانان کافی است و امیدواریم که از این پس، این خاطرات در مدارس و دانشگاه‌ها و محافل عمومی بازگو شود. دو ساعت پس از حمله همه‌جانبه دشمن در 31 شهریور 59 به خاک کشور و آغاز جنگ تحمیلی، اولین پاسخ هوایی به این تهاجم از پایگا نوژه همدان و پایگاه بوشهر داده شد.
در سپیده‌ دم روز اول مهر ماه 1359، عملیات راهبردی هوایی گسترده با شرکت 10یگان هوایی از جمله پایگاه شکاری سوم همدان (نوژه) باهدف انهدام قدرت تهاجمی هوایی رژیم بعث عراق و با رمز «کمان 99) آغاز شد و با بمباران پایگاه‌های هوایی در هشت منطقه و پایگاه‌های نظامی و نیروهای احتیاط دشمن در عمق خاک عراق، ضربه سهمگینی به دشمن وارد آمد.
از سحرگاه تا پایان روز اول مهر 59، نیروی هوایی ایران با بیش از 300 سورتی پرواز و انجام 223 بمباران تهاجمی،‌تقریبا تمامی پایگاه‌های عراق را از رده خارج و یا آسیب شدید به آنها وارد کرد.