kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد

لزوم دریافت مالیات از پزشکان

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی‌توان برای کار و درآمد پزشک محدودیت ایجاد کرد، اما می‌توان از درآمدهای بالا مالیات گرفت.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،‌ محمد حسین قربانی اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمی‌توانند قانونی را تصویب کنند که پزشک محدودیتی در دریافت حقوق داشته باشد چون این در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.
وی ادامه داد: شاید یک پزشک بخواهد در روز 20 عمل جراحی انجام دهد، ما نمی‌توانیم بگوییم در روز برای انجام عمل باید یک سقفی را رعایت کنی اما می‌توان قانون مالیات بر اساس درآمد ببشتر را تصویب کرد.
قربانی با اشاره به این که  در استفاده از قوانین کشورها نباید افراط و تفریط کرد، افزود: تعیین مالیات بر اساس درآمد یک شیوه مرسوم در تمام دنیاست اما این کار هم با سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصاد و دارایی است که باید بر اساس یک سیستم تصویب شود.
وی تاکید کرد: مجلس یا وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نمی‌توانند در مورد گرفتن نحوه مالیات تصمیم‌گیری کنند چون این یک کار تخصصی است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نه تنها به یک پزشک بلکه به یک بازاری و یک مهندس هم نمی‌توان گفت سقف درآمد شما اینقدر است و نباید بیشتر از این کار کنید.