kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

جنین دوقلو در بدن پسربچه هندی!

پزشکان در هند یک جنین دوقلو را از داخل شکم پسری 6 ساله به نام «ریتیش» کشف و خارج کردند که بر اساس آزمایش‌های سونوگرافی گمان می‌کردند غده‌ای در معده او باشد.


به گزارش میرور، ریتیش، 7 ماه پیش از درد معده شکایت کرده بود و چون این دردها ادامه داشت در بیمارستانی خصوصی بستری شد تا پزشکان غده‌ای را که در معاینات تشخیص داده بودند از بدنش خارج کنند.
پس از 12 هفته تحمل درد، گروهی از پزشکان جراح، بلافاصله پس از بستری شدن و تشخیص مشکل او دست به کار شدند و در عملی 3 ساعته، حیرت‌زده توده‌ای را در شکم این پسربچه دیدند که به گفته آنها در واقع جنینی توسعه‌نیافته بود. این جنین از زمان تولد در بدن وی قرار داشت و مدام بزرگ و بزرگتر شده، دست، پا و حتی مو درآورده بود.
دکتر ریتیش مشکل او را نادر توصیف کرد و گفت: «این وضعیت یک اختلال رشدی محسوب می‌شود که طی آن توده‌ای از بافت به شکل جنینی درون بدن شبیه می‌شود».
گفتنی است، ماه گذشته نیز پزشکان یک «دوقلوی انگلی» 3/5 کیلوگرمی را از شکم نوزادی یک ساله در هند خارج کرده بودند. پدر و مادر «نیشا»، دخترشان را وقتی به بیمارستان برده بودند که مشکل تغذیه داشت و به شدت وزن عادی خود را از دست داده بود و معده‌اش متورم شده بود.
پس از معاینه و بررسی این دختربچه، او به یک جراح کودکان و متخصص لاپاراسکوپی ارجاع شد و وی گفت که یک نوع «دوقلوی انگلی» با زندگی درون بدن این دختربچه یک ساله از جریان خون میزبانش تغذیه می‌‌کرده است.