kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱

فعالیت 49 سمن در حوزه اعتیاد در خراسان جنوبی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: اکنون 49 سمن درحوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.



«علی زندی» با بیان اینکه موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است، اظهارداشت: مبارزه با مواد مخدر از عهده یک سازمان و نهاد به تنهایی خارج بوده و باید تدبیری اندیشید که تمامی دستگاه‌های ذیربط در حوزه مردمی کردن این امر اقدام کنند.
وی گفت: دولت تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر انجام داده است، یکی از این اقدامات ورود جدی سمن‌ها به این مقوله است.
زندی تصریح کرد: از 37 سمنی که در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در گذشته در خراسان جنوبی فعالیت داشتند اکنون به 49 سمن افزایش یافته‌اند. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آمادگی دارد تا از این‌گونه سمن‌ها حمایت کند و همچنین اعتباراتی در قالب پاداش دو نوبت در طول سال به این سمن‌ها پرداخت می‌شود.
زندی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که به جد توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر دنبال می‌شود صیانت از اشتغال بهبودیافتگان است، گفت: بر اساس آیین‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده و بعد از سیر مراحل درمانی و بیش‌ از یک سال پاکی و دارای شرایط ویژه‌ای هستند از طرف ستاد به صاحبان مشاغل برای کار معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: مجموعه‌های صنعتی و صاحبان مشاغل در صورت جذب این‌گونه افراد می‌توانند به ازای هر نفر 100 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد دریافت کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اضافه کرد: مشکل اساسی در جذب معتادان بهبودیافته در حرف مختلف در استان، عدم فرهنگ‌سازی مناسب در ارتباط با مقبولیت اجتماعی معتادان بهبود یافته است.
وی از وجود بیش‌ از 13 تخت در مرکز استان برای درمان کودکان معتاد خبر داد و گفت: از این تعداد 6 تخت در بیمارستان امام رضا(ع) و هفت تخت در بیمارستان بوعلی ارتش قرار دارد. همچنین در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین هر کدام دو تخت برای درمان کودکان معتاد در نظر گرفته شده است.
زندی درپایان تصریح کرد: در حال حاضر بیش‌ از 10 هزار و 500 نفر در استان خراسان جنوبی در مراکز درمانی اعتیاد تحت درمان هستند.